Alla inlägg under juli 2008

Av Louise - 14 juli 2008 17:29

Detta är mest på skoj till en kompis.  :P

LOUIIIIIIIIIIISE! Creation på iFokus, FY.
Åker du några mil från mig utan att hälsa på? Ens säga det? Vi som snackade. Men fy på dig, vad besviken jag blir. xP
Naturligtvis har jag inte ditt nummer och varför vet jag äskert att du inte har med dig en dator. Du ska få massor med skäll om en vecka, vänta bara! :D

Trevlig semester iaf.
Som missade höjdpunkten - Mig.

//Wizy

Av Louise - 14 juli 2008 17:28

Otroligt!

Jag har på en vecka klättrat upp från att inte vart med på listan till 29:e plats! :O
Får se hur länge jag orkar hålla det! ;)

Men fan vad härligt! (oj ursäkta, nu svär jag... :P)

//Wizy

Av Louise - 14 juli 2008 17:13

Shu. Skulle betyda mycket med kommentarer på detta ämne.

Jag har en polare Malin, som var på Digiloo konsär igår (?) och skulle då bla träffa sin idol Nanne Grönvall. Jo, dom stog där ute och väntade Malin & dom andra fansen. Då kommer det en man ut och säger att det inte blir något utan att hon skulle åka direkt. Besvikna fans som tydligen fick åka hem eftersom dom ändå inte skulle få träffa sin ev idol, och inte få atograf, prata lite eller något. Sedan idag kom det fram att hon visst gjorde det senare. En fruktansvärt stor miss med andra ord. Malins ena förälder har ju skrivit till dom nu, jag är nyfiken på att se hur dom förklarar sig.
jag gissar på att dom lär säga något med att det var en "miss" - En väldigt stor en isåfall ju.


Har ni varit med om något liknande någon gång?


//Wizy

Av Louise - 14 juli 2008 17:05

Som ni alla nog förstått är jag rätt emot FRA, jag har dock inte brytt mig om att skriva särskilt många inlägg, utan typ ett, om ens det.
Jag har vart emot det sedan jag hörde förslaget. Jätte dåligt förslag enligt mig, och rätt många andra vad jag förstått.

Läser man t.ex GT, Aftonbladet, Expressen(?) osv, nu syftar jag dock mest på GT, den enda tidning jag i stort ätt läser varje dag, haha, så ser man att det är måånga som gör sin röst hörd i tidningen ang FRA. Visst, det är jätte bra. Hälften (eller vad det nu blir av befolkningen) vill ju inte ha FRA lagen, klart dom ska ha sin röst igenom, naturligtvis, det tycker jag också.

Men vad är ni andra, hello?

Folk emot det är nu en dryg månad efter helt till sig med artiklar i tidningarna fortfarande, samtidigt som vi bloggare kanske lugnat oss lite mera, men ni andra då? Ni som VILL ha FRA lagen, varför öppnar inte ni munnen? Jag har inte sett en enda artikel som inte är av t.ex Reinfelt och dom, utan av oss 'medborgare' där någon som ör för förslaget öppnar munnen. Varför inte? Ni insåg ju knappast (många utav er) att det är ett rätt dåligt förslag, ni gillar det fortfarande - men ni gör inte er röst hörd?
Eller gör ni det, isåfall hur? Genom att gnälla över alla som är emot?

Ärligt talat... Har ni inget att försvara er med om varför ni gillar lagen så mycket? Jag skulle inte vilja se en "Men jag har inget att dölja, ni får gärna titta." artikel nu alltså, utan en kanske mer vettig. "Fördelen med detta är ju att vi..." ja, något sånt.
Den uppgiften vill jag inte ha, för jag står gärna och är emot FRA.

Men alltså Inga kommentarer öht, hur går det ihop? ;o  Så många som vill ha bort och kämpar enormt, ingen verkar kämpa för att få ha kvar den, ändå vet jag med säkerhet att många är För den och inte emot.

//Wizy

Av Louise - 13 juli 2008 17:32

Och jag kommer ha massa i framtiden. Jag ska träna agility med en hund, mer läxor (7an ju), börja rida & pyssla med musiken, Detta är ju intressen jag haft hela livet men aldrig kunnat göra ,så nu när drömmen blir sann känns det dumt att bara hoppa av mina planer så...

Sen ska jag hålla igång fotografering, vara med vänner & allt sånt samtidigt, hur ska jag kunna ta hand om marsvinen? Visst, dom kan vara runt omkring mig när jag gör läxor, men då fokuserar jag på marsvinen och inte läxor. Med andra ord kommer jag inte ha tid. Och jo jag borde tänkt på detta innan, men då var det i stort sätt omöjligt att kunna tänka på sånt eftersom massa hinder stog imellan, det såg inte ut att bli förren om många år.

Men sedan nu så märks det, tiden blir knapp och jag får snart dubbelt så mkt och göra. Och dom förtjänar så mycket mera så det känns rätt att sälja dom till ett bättre hem... :-/

Jag kan inte ge dom vad dom behöver, visst skötsel, men orken att ge dom all kärlek är borta.

Det är inte att jag inte vill ha kvar dom för det vill jag verkligen! Men jag klarar det inte. :( Vilket jag är jätte ledsen för.

Men jag vill att dom ska få vad dom förtjänar, så jag måste omplacera dom. Jag försöker ju ta ett bra beslut här och det känns bara elakt att ha kvar djur som inte får vad dom förtjänar.

Jag har pratat med min storasyster och hon ska fråga sin IRL kompis (som sedan innan har marsvin och haft många år) om hon vill köpa Maggie & Våfflan. :) Båda kommer kosta 200/250:- kronor styck.

Det är klart det gör ont men jag har haft det i baktanke ett tag nu och det känns som det är dags att ta ett eget beslut. Vi snackar om djur, marsvinen kommer stanna i mitt hjärta, i mitt liv finns ingen möjlighet att ha dom kvar.

Sally & Asta diskuterar jag med deras uppfödare om just nu, men även dom behöver nytt hem, om dom återkommer till Sandar eller något annat vet ajg inte ännu.

Sedan, om jag inte får sålt marsvinen (Och om jag ska sälja Asta & Sally och inte ge dom tillbaka till Sandra) så kommer Maggie & Våfflan säljas tillsammans, och Sally & asta tillsammans. Det är inte tal om att jag vill skilja dom åt + jag vill se bilder och sånt så jag vet att dom har det bra, får jag inte sålt marsvinen kommer jag sälja/ge dom till Eragons marsvinsomplaceringshem här i Göteborg - litar mycket på dom!

//Wizy

Av Louise - 13 juli 2008 17:26

...ett ställe dit dom flesta åker på sommaren. Själv pratade syrran med om vi skulle åka dit med Hanna. Jag verkliegn ser mig själv åka Farfarsbilar med Hanna, Sagoslottet osv. Det lockar inte, men öppnar någon i min klass (dom bor i stort sätt där allihopa) käften sedan så tänker jag fan säga att jag gör vad jag vill och att jag iallafall skiter i om folk gillar mig.
Vafan, öppna käften lite mer va? Det är småbarn närmare bestämt en 1 årng, som är mognare än er. :P

Well, iaf så lär jag väl åka dit om inte annat med någon kompis. Haha skulle vilja få med typ Kevin, har en känsla av att dom andra inte kommer våga åka en hel del... fast vågar jag? haha :P

//Wizy

Av Louise - 13 juli 2008 17:23

shit, vad fult det blev på bloggen, haha, så kan det ju inte se ut. så jag blev tvungen att helt enkelt börja göra om.
Blev rätt vitt... men det funkar nog, om inte annat fixar jag det väl igen.


//Wizy

Av Louise - 13 juli 2008 12:38

well, igår kväll åskade det hos mig, och spöregnade, mys :)
hähä. åskade det hos er med?

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards