Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Louise - 23 juli 2008 20:26

Jag och mamma har ju velat med att skaffa hund, eller katt nu flera år.

Mamma saknar ju att ha katt. Jag vill gärna ha en egen hund. Det gör ju liksom ont att bara ha en hund oh lämna bort den hela tiden. (tänkte på syrrans hund Nicki). Det känns ju liksom.

Så jag och mamma har pratat om att skaffa en mellanstor (mindre än Nicki) hund nästa år eller nästnästa. :) Vi pratade om det senast i midsommras.
Eftersom soc slog av kontaktperson så blir det ju ingen sport alls för mig. Därför vill jag ju ha ett djur jag kan ta ut på promenad... Jag har alltid gilalt att promenera, och folk är inte lika roliga att gå med. Jag vill gå ut med någon - en hund vore perfekt.
Jag längtar verkligen efter dagen jag kan ha en hund som kan gå lös bervid mig på långpromenader.

Och även sällskaps hund.
Visst jag ska träna agility med Nicki, men det blir typ om 2 år och då en gång i veckan - det är ju inte att hunden ska ha sällskap dygnet runt. ;P

Visst jag har ju skolan, men 7an är det ju inte jätte mycket läxor i. Jag kan ju rasta den precis innan jag går på morgonen och direkt när jag kommer hem. Och dom dagar mamma är hemma innan mig kan ju hon rasta den.
Det blir ju isåfall senare, när jag går över till högre klasser med mer läxor. Men dom dagar det krisar kan ju mamma ta den? 
Enligt min kompis är det det jobbigaste året i skolan 8an (tilläggas bör att hon ska gå 1.a året på gymnasium nu) - men som sagt, dom dagar det krisar finns ju alltid mamma.
Hunddagis någon gång i veckan är väl också ett alternativ.

Men samtidigt sedan när mamma är sjuk kanske det inte är världens bästa idé.

Vi får se hur det är nästa år :) Jag kikar lite smått på hundar nu iallafall. Vi tänker inte ta första bästa utan kommer isåfall vara väldigt noga.

//Wizy

Av Louise - 23 juli 2008 18:36

Du gav mig rösten
Jag ger dig sången

Du gav mitt hjärta kraft att andas
Jag ger dig kärleken ifrån det

© Wizy

//Wizy

Av Louise - 23 juli 2008 18:02

Men allvarligt?
En kompis smsade att hon är så rädd att förlora mig. Jag svarade inte, jag har inga pengar och inga tankar på att ladda den heller.
Iaf så skrev hon sedan hej på msn, då skrev jag bara att "jag kan inte snacka för jag är upptagen" - det hade jag gjort i en vecka. Hon blev helt ledsen och upprörd och skrev vidare & frågae om hon gjort något.
Jag ville verkligen blocka.

Får jag inte vara upptagen längre? Det är inte miitt fel att hon är offline när jag kan snacka. Jag är inte tillgänglig hela tiden, det är ett liv utan för internet/Datorn. hello?

Så nu skrev hon (efter nårra dagar sedans snack); Något sånt här:
"Eftersom du aldrig har tid med mig kan du ju skriva när du har det, bara tråkigt att du undviker mig. vill ju vara här för dig. kraam!!"

Well... Okej? Tack. Men acceptera att jag har ett liv. Att dom där timmarna jag är inne på msn inte betyder att jag är vid datorn.
Oftast har jag auto meddelande eller skriver i namnet. Men palla göra det varje jäkla gång. Om man ska på toa och fastnar vid ett pogram efteråt t.ex? Inte tänker jag springa in bara för att skriva det till alla.
Men jag undviker dig inte.

Så, känner ni er "kränkta" av mig så ursäkta. ;)
Men jag måste göra annat än att sitta för att hinna med er alla. Inte heller orkar jag skriva till alla på msn. Är det 40 inne kan jag int skriva till alla pga några blir "kränkta" om jag inte gör det.

Så... där har ni andledningen ifall fler var i tjejens banor :).

//Wizy

Av Louise - 23 juli 2008 17:58

Hel dag med Thessan idag igen =)

Idag var vi hos mormor. Syrrans sambo A kom dit med Nicki! <3 Kommer lite bilder på det så snart jag lägger in dom. Sedan softade vi hela dan :)
Mys!

Ska vara med Thessan hela veckan. Imorgon kommer Katarina också.

Mamma vill ha en katt, sa hon en dag när vi såg på "Hitta hem" (Den serien är sjukt bra! - men sorglig... :-/ djurpoliserna med...) Sa det till Thessan idag, hon sa att vi kunde få Tussan. Haha. :p Får se :/ Isf måste vi ev köpa en sådan stående kaninbur (om den är tillräckligt stor då) - och bygga säkrare hage dom får vara i när jag är hemma. Men vi får väl fråga mamma... Vi får se hur det blir med den saken :) Dock kul med katt igen isf. hehe.

Det är väl uppdateringen om dagen just nu iallafall :)

//Wizy

- -

Av Louise - 23 juli 2008 16:39

Bara för jag sminkar mej - är jag en fjortis?
Bara för jag inte ler 24 timmar om dyngnet - är jag en diva?
Bara för jag säger vad jag tycker - är jag kaxig?
Bara för jag kysser vilken kille jag vill - är jag en hora?
Bara för jag har ett bra självförtroende - är jag bitchig?
Men herregud - Avundsjuk, har du hört det ordet?

Tycker den passade in på mig väldigt bra just nu =P

//Wizy

Av Louise - 23 juli 2008 16:32

Hej :>

Jag har tråkigt... Jag funderade på att ringa en kompis, sedan kom jag på att jag inte har lust med att dras med folk efter mig heller.
Jag tycker vissa människor ska lägga sig och sova tills dom mognar igen. :> Men jag vill inte ha ett gnälligt inlägg så jag tänker vara positiv.
Eller, skitsamma.

Nackdelar med folk som inte använder hjärnan:
1. Man behöver inte känna sig dum, man kan trösta sig med att dom är värre.
2. Man får ftast huvudvärk.

Fördelar med folk som inte använder hjärnan:
1. Man får ett gott skratt.
2. Umgås du med dom, fjolla dig hur mycket som helst. Du blir inte lika galen ändå.

Nu ska jag sätta igång och typ ta ut något marsvin eller nått o.O

Ha det fint alla läsare! :)

//Wizy

Av Louise - 23 juli 2008 16:25

Emilush = Emil.
(Emilusch, namnet passar dig btw perfekt!)
En hiphop artist. Rappare. Kass. Dåliga texter. Behöver jag säga mer?

Lyssna på diss låtar till Emil. Skrattar. - Men skrattar mer åt hans svar - haHA. Skäm inte ut dig, seriöst mannen.

Lyssnade på en låt på Youtube. Jonna, 8 årig rappare (otroligt skön) dissade honom. HAHAHA!!! Höll på att skratta ihjäl mig, skrattar än, typ 2 timmar senare XD
Haha dissad. DISSAAAAAAAAD!

Sann som Fan är den!

http://uk.youtube.com/watch?v=8SsFAKkaoOo&NR=1
sedan jämför med hans "diss" : (den är den ENDA Bra diss låt han gjort av typ hundra. haha. alla jonnas äger, dina suger röv.)
http://uk.youtube.com/watch?v=Asg58i9K51o&feature=related

By the way (btw) om du läser detta Emilush, det är inget personangrepp :) Bara tips på en fin fin låt, där du tyvärr blev massa ägd.

Det här kallar jag humor... Haha.

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards