Alla inlägg under augusti 2008

Av Louise - 29 augusti 2008 20:01

Regler ta fram din mobil, bläddra random i din inkorg stanna då och då och skriv smsen som svar på dina frågor.

Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen?
"Hej, vi är i Frölunda och ska tanka så kommer vi sedan. Jag kommer in och hämtar dig för jag ska ändå lämna en påse till mamma. Kram Therese" 

Vad säger du alltid till din bästa kompis?
"Vi börjar klockan 8 imorgon och har sagt attd u är sjuk + vi tar skolkort imorgon."

Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?
Va? Vad f rågade jag om?

Vilket sms blir du mest berörd av?
60m av 300 gjorda, skjut mig.

Vad säger din mamma innan du går å lägger dig?
"Hej. Vad gör du då? :)"

Av Louise - 29 augusti 2008 19:43

OM DITT LIV VAR EN FILM, VAD SKULLE SOUNDTRACKET VARA?
Såhär går det till:
1. Öppna dina låtar (iTunes, Winamp, Media Player, iPod, etc)
2. Sätt den på blanda
3. Tryck på play
4. För varje fråga, skriv sången som spelas
5. För varje ny fråga, tryck på "next" knappen.
6. Ljug inte.

Öppning: Chai & RMK - Ser mig i spegeln
Vaknar upp: Sturm Und Drang - Miseria
Första dagen i skolan: Fonky Fresh - Mina tårar blir till blod
Förälskar sig: Anton och Affe - 26 December (fear JoooOZZE)
Slagsmål: 2 världar - Miss perfect
Gör slut: Sofijah - Vi var på låssas

Bal: Nordman - Hon är redan här

Livet: Jason Mraz - I'm yours
Nervsammanbrott: Tredjelinjen - 0.3.1 med gubb
Åker bil: Fonky Fresh - Sista brevet
Tillbakablick: Nightwish - Dead to the world
Bröllop: Sommarpojkarna - OupsVi gör det igen

Födsel av barn: Fonky Fresh - Bang bang
Avgörande strid: Tredjelinjen - När mörkret faller
Dödscen: Sofijah - Fuck Kärlek
Begravningssång: Slipknot - Pulse of the maggots
Eftertexterna: King size - Mamma (Med Izzo, Dirty D & Chi)

//Wizy

Av Louise - 29 augusti 2008 15:16

Bra med låten: Err, bakrundsmusiken är bra. Rösten är fin (men hon skulle igentligen börja sjunga, det hade låtit mycket bättre)

Dåligt med låten: Hon har inte skrivit låttexten själv, och hennes röst passar inte riktigt, hon är inte precis i takt och har noll musikvideos (med alla fans hon fått så kan hon väl ändå ha någon musikvideo),

Ingenting som spelas så jätte ofta hemma hos mig, men med tanke på att jag älskar texten blir det ändå några gånger i veckan.

 //Wizy

Av Louise - 29 augusti 2008 15:12

Njut! ^^
Detta Tessan är vafan du ska lyssna på, eftersom du tkr om hårdrock :p 
Din lilla nattuggle ifokus nörd =).


Min åsikt om låten.
Bra med den: Texten & musiken, i stort sätt.
Inte bra med den: Rösten;), hade en tjej sjungit låten helt hade det låtit klart mycket bättre.

//Wizy

Av Louise - 29 augusti 2008 15:04

Fredag igen. Så härligt! :)
Av någon skum andledning är jag alltid på gott humör på fredagar. Det är bara en fruktansvärt härlig dag. Men inte idag. För idag är det faktiskt... *sväljer hårt* 21 & 19 dagar sedan jag inte stog ut längre...
Det är så roligt att folk kan ljuga en upp i ansiktet. Inte bara en dag, inte bara en gång, utan näst intill varje dag i 3 år.
Någonting får mig att vilja gråta, men jag känner inte längre smärta. Det var som att om gick, och tog mina känslor med.
Jag kan känna kärlek & lycka till andra, men jag känner inte ett skit när jag tänker på dom, inte ens hat.

I vanligt fall skriver jag en låt, vilket jag iof gjorde även denna gång, men denna gång nöjer jag mig med att låta er läsa Avril Lavigne's text (viss del) på "Avril Lavigne - My Happy Ending"

"You've got your dumb friends
I know what they say
They tell you I'm difficult
But so are they
But they don't know me
Do they even know you?
All the things you hide from me
All the shit that you do


You were all the things I thought I knew
And I thought we could be


You were everything, everything that I wanted
We were meant to be, supposed to be, but we lost it
all of the memories, so close to me, just fade away

All this time you were pretending
So much for my happy ending

It's nice to know that you were there,
Thanks for acting like you cared
And making me feel like I was the only one
It's nice to know we had it all
Thanks for watching as I fall
And letting me know we were done

// En jävligt besviken Wizy

Av Louise - 29 augusti 2008 14:59

Jag läste som skrivet ut en av mina gamla böcker i "Egen häst".


Lin Hallberg (författaren) har på sista sidan skrivit lite fakta om sig.

"Jag heter: Lin Hallberg
Jag blir glad av: Solen
Jag blir ledsen av: Ensamhet"

Och sådant.

Iallafall, är det verkligen vanligt att man skriver det i en bok? Jag har faktiskt inte sett det i någon annan serie.
Med i boken finns även en lapp "Stör ej! Jag läser Egen Häst"

Hrm? Är jag helblind som missat detta, eller är det så att jag har rätt, att det inte är många som skriver så?


//Wizy

Av Louise - 29 augusti 2008 14:57

You are the light in my life

and words can't thank you for this

but I haft to follow my heart

it's time to say goodbye

it's time to move one

be the one i'll really am


so i guess i haft to say no.


//Wizy

Av Louise - 29 augusti 2008 14:44

Hej :).

Har ni börjat planera julklappar ännu då?
Mina tankar till familjen är igång sedan några veckor. :) Detta är ju bara vad jg hunnit komma fram till ännu, thessans julklapp kommer jag köpa nu, så jag vet med säkerhet att dom är kvar :p.

Själv har jag tänkt ut detta;

Mamma: Dvdbox (En säsong, möjligtvis två..) Morden I midsommer [Heter den så?] - Hon blir ju nästan galen om hon missar det pogrammet! ;)

Thessan: (storasyster) 3 sköldpaddor i olika storlekar hon velat ha ett tag på Ett Rum & Kök.
Eventuellt sa jag & mamma köpa en annan prynads "docka" hon velat ha i typ 4 år (Det roliga är att hon faktiskt bara har en och den har hon fått utav mig, så jag känner visst ansvar att ge henne nummer 2 också...), Nackdelen där är ju att den inte verkar säljas i Sverige längre.

Malin: (storasyster) En "cow cow" ko, som hon samlat på i flera år. Då jag inte vet vilka hon har (hon har supermånga) så kommer hon få pengar (+ ett kontrakt att skriva på, så jag vet att pengarna går till kossan), att köpa den för själv. Detta dock redan nu i månaden då hon fyller år.
I julklapp lär hon få samma sak, fast möjligtvis något mera då.

Marsvinen: Nya hus, tunnlar & lite sådant. Eventuellt en bokhyllebur också. (Godis ger resten utav familjen dom, det vet jag sedan innan).

Sedan vet jag inte vad dom andra ska få. x)

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards