Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Louise - 3 augusti 2008 21:52

Hej.

Min sömn är dålig igen... Ist för att sova ut vaknar jag tidigt på morgonen (atomatiskt) - dålig vana från Danmark. Eller den är bra. Man ska ju njuta av dagarna, man ska ju inte sova bort livet! Men just nu är den bara dryyyg.

Iaf så har jag sovit 10 timmar på 2 dygn. Jag vaknade 05:00 i morse och var riktigt kusligt vaken. Somnade om vid 6, tror jag vaknade vid 8, osv, sedan vaknade jag 9, sedan har jag vart uppe till dess...
Jag tänkte skicka bilder till Katarina idag också. Jo, det glömde jag. Typiskt. Jag funderar på att ge henne en (eller två) skivor med bilder. Jag har ju fotograferat en hel del åt henne & det känns som att det blir för mycket i ett mejl...
Men det får bli efter semestern.

För imorgon åker jag till Värmland och avnjuter en härlig vecka i skogarna!
Jag, Thessan, mamma & A åker upp dit med Nicki.
Thessan & A vet inte hur länge dom stannar dock... dom kanske åker hem tidigare.
Då gott folk, lovar jag att ni får hästbilder! :) (Hon, min moster dvs, som vi bor hos har 2 egna hästar på sin tomt <3)

Kram :D.

Hoppas alla får en jätte fin vecka!
Som sagt. Vi höres! ni som har nummret dit, till thessan eller min mobil nås ju! ;) Om inte - vi ses nästa vecka =D.

//Wizy

Av Louise - 3 augusti 2008 16:18

... på att komma på smeknamn! ;)

BDB = Mushieh

Med tanke på alla smeknamn jag haft genom dom senaste 3åren... I ordning: (ålder jag hade dom i)
Lollo (hela livet), GR (ca: 11-12 år), Canzine (ca: 12), Wizy (12-13, har än), TrasigFlikkah (13), xTeddyzX (13), Nonko (13). Mushieh (13).

Hm, ja, Nonko kom till i morse. ^^' Mushieh kom till iförrgår av Malle, som sa "Mushi" och jag drev vidare det till "Mushieh" xD

Hejdå!

/Wizy

Av Louise - 3 augusti 2008 14:21

Hej :)

Varför har så många problem med att det regnar? Det är ju bra ^^ - vi kanske t.o.m hinner få lite bär i skogarna med lite regn. Nä, det kanske är att hoppas på alldeles för mycket... Inga bär alls plokade i sommar. Och inte blir det bättre av att jag läste att det nästan inte finns några öht i Värmland, toppen! Jag tror vi har lite kvar från förra sommaren i frysen men ändå ;).

Och naturen behöver regn? Vi behöver regn för klimatet. Och svalkande regn har ju ingen dött utav? (Nu bortser jag från folk som drunknar, osv).

Så sluta klaga!
Vi har haft varmt i någon vecka nu, under den tiden har väl dom flesta legat i solstolarna med solglasögon och glass i handen, eller på stranden och tagit ett dopp, eller hur?
Förra somaren var klart värre.
Som i midsommras 2007, när vi åkte hem från regniga Värmlandn är det sken upp där uppe åkte vi hem till ösregnet i Göteborg, det bestog HELA somamrn. Solen tittade fram ca. 2 gånger på hela sommarn.

nu har vi ändå haft 2 värmeböljor (heter det så? xD) - jag hoppas ni njöt av dom, njut nu av regnet! ;)
Det smattrande mot rutan.
Visst, vi behöver uto ch handla, ut med hundar (om vi har några) osv, men är det inte skönare med lite normalare klimat, som nu? Jo :) Iallafall enligt mig.

Kryp upp i soffan med djuren (om du har några), familj eller vänner & se på en mysig film!
Det kommer iallafall jag göra!

//Wizy

Av Louise - 3 augusti 2008 11:07

Hej allihopa!

Nackdel med att vara smal..

Visst, man kan vara smal, det är inte att jag precis önskar att alla blir döds överfeta, men inte dödsunderviktiga heller. Speciellt inte för idealet!
Titta på kändisarna. Är dom snygga? Ja, vissa är faktiskt det. När dom har linnen på sig och ler mot världen i kamerorna, men när dom vänder sig om ser man hela ryggraden *rysa*
Och är det något jag har problem med är det att krama någon som inte har mer än ben att krama. Äckligt. Vill ni vara ett levande skelett?
Om ni nu måste bli smalare så lägg av med godiset och ät nyttigt. Inte fan hjälper det att du faller tillbaka av frestelsen och äter några bullar, och sedan svälter dig i en vecka.
Äter du ingenting/lite på morgonen så ställer sig din kropp in på svält, och när den sedan får mat drar den till sig all näring(?) och Det gör att du blir tjock.
Motionera kan man också göra, men inte överdrivet.

Gå ut, gärna i skog & natur i uppförsbackar så kroppen får arbeta mera, gå i din egna takt också, någon gång i veckan. Sedan kan ni ju springa om ni vill det, men svälta sig själv? Det finns bättre lösningar som sagt! ;)
Har ni högt BMI och faktiskt ÄR överviktig enligt andra, ska ni ju inte få anorexia för att ni ska gå ner.....

Det är faktiskt lika farligt att vara jätte smal som jätte tjock. Ett exempel, min mamma har alltid varit helt okej form sedan hon fick mig... Nu senaste året (07) drabbades hon av en lugninflammation. Eftersom hon redan var smal magrade hon av yttligare. På sommarn fick hon sin 2:a och blev ännu smalare, i slutet av 07 fick hon sin tredje, och sista för det året lugninflammation, och hamnade på sjukhus. Då var hon hur smal som helst. Det var bara skelett på. Kroppen hade inget fett att ta, så sjukdomen tog hennes muskler istället! Under 08 har hon haft 2, en inte alls kraftig, och en där hon låg på sjukhus över en helg... Så nu har jag en pinnsmal mamma. Som antagligen är en "perfekt" modell.
Vad är problemet då? Min mamma svälter sig själv inte & är en perfekt modell, jo... hon är inte 20 år utan över 40.
En 40+ åring som väger mindre än sina barn? Tom jag som är helt okej "storlek" väger mer än henne! MER :S Och då snackar vi om mer än bara 1 kg...
Hon är inte snygg, hon är för smal.

Blir du sjuk när du är för smal har du Väldigt svårt att bli frisk. Har du inte fett så börjar sjukdomarna med musklerna istället, som hände med min mamma. Vill du verkligen utsätta dig för sånt istället för att accepera dig som du är? Tänk efter.

Kom igen! Du duger som du är! :)

//Wizy

Av Louise - 3 augusti 2008 01:34

Hej nattugglor! :)

Haha, jag har sjukt tråkigt :)
Jag sitter & lyssnar på Nationalteatern, tänker på minnen & chattar, hm, dricker cola gör jag också... och bloggar, ändå har jag tråkigt? *S*

Jag har 2 ögon att se dig med, jag har 2 läppar att kyssa dig med, jag har 1 hjärta som jag tillägnar till dig <3

Nä nu ska jag läsa lite bloggar! xD

//Wizy

Av Louise - 3 augusti 2008 01:30

Roffe och jag har ett band i ett garage
Gitarr och trummor men ännu ingen bas
Ett helt kvarter dom hatar oss och vår rasande musik
Men när pappa Rock är ett med oss ger vi fan i publik
Vi har gjort en egen låt, som är motstridig och tvär
Vi förstår den inte ens själva men det går ungefär såhär...
Såhär...
Vi fortsätter spela rock n' roll men vi håller på att dö!
Vi fortsätter spela rock n' roll men vi håller på att dö!
Ibland när vi slutar spela i vårt garage
Blir det alldeles tyst vi hör dova ljud från stan
Det susar i rören och i min wah-wah-pedal
Roffe säger "play it cool" och fingrar på sin cymbal
Då kan vi plötsligt få för oss att vårt garage är en slags borg
Då måste vi spela vår låt igen för att dränka vår konstiga sorg
Vi fortsätter spela rock n' roll men vi håller på att dö!
Vi fortsätter spela rock n' roll men vi håller på att dö!
Nu har vi börjat sova över i vårt garage
Och vi ser inte längre nån skillnad på natt eller dag
Dom har blivit mycket högre nu alla dova ljud från stan
Vi kan höra tydligt hur tänder krossas mot en trottoar
Det kommer stenar genom väggen och ormar under min dörr
Förstärkaren skenar på maxvolym och inget är som förr
Som förr...
Vi fortsätter spela rock n' roll men vi håller på att dö!
Vi fortsätter spela rock n' roll men vi håller på att dö!
Vi fortsätter spela rock n' roll men vi håller på att dö!
Vi fortsätter spela rock n' roll men vi håller på att dö!

Av Louise - 3 augusti 2008 01:05

STEG 1

Namn: Louise

Bor: Göteborg

Ögonfärg: Någon skum.

Hårfärg: Ljus Blont.

Skostorlek: Ingen aning. rätt stora fötter ^^'

Civilstatus: Singel.

Höger eller vänsterhänt: Inte vänster iallafall :P
Kär? Nej.


STEG 2

Skor som du bar idag: Vanliga vita gymnastikskor ^^

Dina svagheter: Dedu ;)

Rädsla: Höga höjder, vatten.


STEG 3

Första tanke när du vaknar: "Fan"

När somnar du: På helger varierar det oftast runt 03:00 på morgonen. Vardagar ca 11:00. Ibland tidigare.


STEG 4

Pepsi eller Coca Cola: Coca cola missbrukare är vad jag är.

McDonalds eller Burger King: Burger King är godast.

Adidas eller Nike: Adidas.

Lipton Ice Tea eller Nestea: Lipton tror jag.

Choklad eller vanilj: Vanilj.


STEG 5

Svär du?: Lite för mycket svordomar blir det faktiskt...

Sjunger du?: Nej, jag rappar.

Duschar du varje dag?: Oftast.

Gillar du skolan?: Pga vissa problem där, nej.

Tror du på dig själv?: Ibland, ibland inte alls.
Kommer du överens med dina föräldrar?: Åtminstone min mamma kan jag umgås med, ibland.


STEG 6

Har du någonsin..

Däckat eller varit jättefull?: Nope :) super inte.

Blivit kallad hora?: Japp.

Blivit nerslagen?: Nej.

Busringt någon?: Ja.

Gjort något som du ångrade?: Ja.

Fått IG i nått ämne eller på något prov?: Nej. Jag har inte fått betyg än ;).

Kastat en sten på nån ruta?: Nej.



STEG 7

I framtiden..

Namn på barn?: Inte en aning.

Hur vill du dö?: PÅ något sätt när jag ligger och sover och inte riktigt fattar vad som händer.

Vad vill du bli när du blir gammal?: Gammal?


STEG 8

Antal människor du skulle ge ditt liv för?: En hel del.

Antal CD-skivor du äger?: Aningen många.

Antal piercings?: 0.

Antal tatueringar?: 0.

Hur många gånger har du varit med i tidningen?: 0. Och jag vill gärna skippa att vara med på ett bra tag ;).


STEG 9

Vad ska du göra i sommar?: Softa.

Vad ska du göra i vinter?: Sova.

När tog du studenten?: Inte tagit ännu.

Vad gjorde du efter gymnasiet?: - Inte gått ut -

Ska du bo i Sverige när du börjar jobba? Nej.

Vad händer till helgen?: Nästa helg är jag ev i Värmland, om inte så är jag väl hos min andra moster & firar kusinen.

Vad vill du helst göra just nu?: Skriva mer på min bok.


STEG 10

Vill du ha pojk/flickvän?: Jo, det kan man väl säga att jag vill.

Vad tittar du först på hos killar/tjejer?: Magrutor är ju rätt sexigt faktiskt ;P

Vilka av dina kompisar tror du kommer hitta en pojk/flickvän först?: Kevin? haha.

Vem är den perversaste person du känner?: Det vågar jag inte skriva öppet! Hon slår mig nog då ;D

Hur många gånger har du varit utomlands? Ämm... danmark kanske 10 ggr + även skottland 1 gång, dvs typ 11 ggr tror jag. ;P

Vilket ställe tycker du bäst om? Skottland :)

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards