Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Louise - 15 augusti 2008 21:56

Jag kan inte sluta tänka på Lillen. Han är verkligen super fin :)

En lakeland hane på några månader.

Tänk hur jag för några månader satt på msn och drömde lite om honom & hans syskon i webb cam. - Nu, några månader äldre glor jag på honom och tro fasen att han är sötare än sist. (Då han var typ nån vecka) ;P
Gulligt <3
Eftersom jag har tjejer blir det ju en rätt knepig fråga. Ska man ta han till vetrinär och se om han kan kastreras, eller om jag ska köpa en kompis till honom.
Eftersom jag gärna vill ha alla i en big bur så vet jag inte alls hur jag ska göra...
Men en sak är säker, han har fått mitt hjärta att smälta.

Det finns ju risker med båda två.

1. Köper jag en kompis får dom stå i en (eller två ihopsatta) gallerburar på andra sidan rummet, men dom kommer ju antagligen känna av honorna och kan då börja bråka. Visst, det kan gå bra, men chansen att det blir bråk är ju stor.

2. Kastrerar jag är det ju stor risk att söva ner honom. :/ Och jag vet faktiskt inte om jag vågar ta den risken att göra det...

Isåfall kastrerar jag där Hanna ska kastrera Donken & Vincent, om det gå bra där, men det är ju nästa månad så vi får se hur det blir med den saken.
Sedan är ju transporten ner också ett problem. Visst, det går iof att ordna, hoppas jag. :)

Dom flesta jag känner som svarat på frågan tyckte jag skulle kastrera honom, men iof var bara 2 marsvinsfolk så dom vet väl inte riktigt riskerna heller... Hrm!
Annars gör jag som Ida sa, ringer och frågar vetrinären hur ofta dom kastrerar & sådant.
Men jag vill hellre ha en kompis till honom. Isf kunde jag ju försöka hitta en dalm pojke.

//Wizy

Av Louise - 15 augusti 2008 21:34

Hellu.

Jag sitter här, kommit hem från promenaden med Sally. Jodå, vi kom en lång bit, tösen la sig minnsan och vilade, såg hur folk glodde på henne, härligt det där med djur. Man behöver inte bry sig om man ser galen ut, dom tittar ju på djuret och inte en själv. Haha.

Det var en tjej i typ 20 års åldern som kom med sin man, och ba "Åh en haamster! är den snäll?" Jag hade nästan lust att säga "Nej, den är folk ilsken och dödar dig, vill du klappa?" men knep tyst och sa bara "Jarå" - Haha, Sally låg ba och lät dom klappa, mys gumman ;P
Tjejen hade tydligen en hamster också, lite lustigt att man kan ta fel på ett djur man har med en som är typ 4 gånger så stort. Men ja. ;)

Några andra sa liksom "aww" "naww" "åh" när man går förbi också... haha. ;P jaja, dom får väl titta på skönheten själv om dom vill.
Gick bra, i slutet, eller ja, efter halva promenaden stannade vi ju upp vid min farmors hus och betade lite gräs. Jag fotograferade farmors blommor från gräsmattan ute. HAHA. Jaja, jag skulle faktiskt bara låta Sally springa lite, annars hade jag kanske knackat på. ;P
Men med Sally och sånt, njäe. ;P
Sedan gick vi vidare, när jag kommer fram (antagligen sådär 3-4 km...) inser jag att min jäkla gång med rabatter jag tänkte fota var ju privathus. *s* Satt ute och grilla, fan, kunde väl inte med att gå in bland dom och fota på privat mark. En sak om dom inte vart ute/hemma ;)

Iaf, så var bara att vandra tbx, jag had sett en liiten skogsstig när jag gick dit, så jag gick väl tillbaka där. Mjo, det var ju privat det med, bara att ducka lite. Kom ut och tänkte "ÅH en vääg mellan husen" - Jadå, dit gick jag minnsan. Jaha, så ska jag släppa henne då läser jag "Varning för husdjur & barn, vi har lagt ut råttgift i området" - Fan, fick ju gå raka vägen hem istället. Aldrig att hon fick springa där och äckla sig i råttgift...
Sedan hittade jag inte där utan irrade bland alla jävla tomter. Tillslut gick jag surt ner för en lång backe och hittad en väg ner, det var väl ingen omväg!
Sally skulle inte sitta still heller...

Nu är vi dock hemma igen.
Myste med Asta i knät, såg på jönssonligan & tjatade i tele med Thessan också efter promenaden! :) Mys pys ^^
Thessan & jag åker till stan på tisdag eftermiddag. :D Då ska det shoppas! ;)

Av Louise - 15 augusti 2008 19:45

It's friday, and I'm sitting here with my Coca cola.


Jag läste idag på en sida att man stödjer barnarbete om man köper coca cola. o.O Haha jo, vet ni andledningen? " Dom som har fabrikerna (hm?) i Sverige är för 'lata' så dom köper (eller ah, colan gjordes tydligen där) i Indien av barnarbetare xD - Tkr det hela är lite komiskt för i slutet skrev dom "Och dom tar Indiens vatten, så köper du coca cola stödjer du barnarbetare. Låt dom ha sitt vatten kvar"

Sedan har jag hört att man stödjer djurmisshandel genom att köpa coca cola med. Vaddårå? Stänger dom in djuren så dom smakar på coca colan eller? HAHA! Hade fan vart en syn... - Haha nej, självklart inte. Men se andra sidan av det också... jag älskar djur, men lite måste man väl tåla att skoja om också? o.O'

//Wizy

Av Louise - 15 augusti 2008 18:08

Jag skäms för mycket för att säga vad som gick snett på min "nya" blogg, men vi låter den vara ifred... *s*
Jag återvädner hit... ;P

Idag har jag, öh, ja, typ bara vart hos mamma x_X hon ligger inlagd, igen. fan, hon hinner ju ligga dä rhur mkt som helst hon... *s* Stammis... Haha. :P

Nej nu ska jag fasemej ta mig en promenad. Beräknar att vara hemma igen om sådär 30-60 min. Beror på vart jag går. ;P Well, bye then =).

Snart skola, huh... nästa vecka t.o.m

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards