Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Louise - 18 augusti 2008 23:33

Jaha.
Måne idag utanför fönstret ^^

Jodå, jag försökte fotografera, här är dom bästa bilderna, som likaväl kan vara en vit fläck, ingenting att skicka till en tidning precis *s* Men jao, trevligt & testa iallafall.
Tog fan nattscen med men den var ju nästan Värre att fotografera med *s*

Bilderna kommer snart, ska bara ladda upp dom här först. ;) Inlägget kom tidigt, haha!

Av Louise - 18 augusti 2008 22:50

Det är måndag idag.
På torsdag börjar skolan. Skolan? Wohu, jag har lust att lägga mig ner i en kista tills jag är 18 & slipper helsiket :) - Men nej då, jag måste plugga för jag har en framtid som jag vet att jag vill finnas i.


Jo visst, jag kan strunta i gymnasium. Men vem vill offra sitt liv bara för att man inte vill plugga?
Nä, lite får jag väl plågas med läxor då. Det handlar ju om min framtid. Fast hur många 13 åringar bryr sig om den? Jag måste vara den enda. Men det är ju så. Pluggar jag inte i tid får jag inte upp kunskapen och tvingas gå om, eller går upp högre klasser men ändå inet hänger med helt. Då får jag dåliga betyg. Och alla vet ju att dåliga betyg är inget man vill ha om man ska in på bra gymnasium, och går man inte på gymnasium så kan man ju inte få ett bra jobb, och utan ett bra jobb kan man inte överleva. Blablabla.

Och är det ju faktiskt så att idag får kvinnorna välja. Familj eller jobb. Hur många rika personer med mångmiljon företag tror ni kan bygga upp det med småbarn? - En väldigt stark människa. Och jag tror faktiskt inte en kvinna är så stark. Inte en man heller.
Ensam klarar man mycket, tillsammans bär man många berg, eller hur är det man säger?

Jag kommer stå för det valet jag med. Och just nu vill jag satsa på mitt liv. Det är inget måste att ha 10000000000000 miljoner på min bank, och inte heller vill jag ha dyra kläder jag bara använder en gång i mitt liv. Men jag vill absolut ha en säker framtid och kanske klara mycket dom första 20 åren, och sedan möjligtvis kommit så långt i pris att jag kanske vågar starta den där familjen alla verkar vilja ha? Ändå är yrket viktigast för mig, iallafall just nu. Och antagligen dom kommaste åren.
Trygghet att ha någon hemma, ja? Katter & hundar är ockås roligt sällskap... Och jag kanske inte vill gifta mig, och fan heller att jag vill leva som städare eller lärare resten av mitt liv för att jag t.ex blir 3 barns mor. Tanken får mig att rysa. Visst, ungarna blir väl säkert underbara, men jag kan inte tänka mig att bara vara hemma, byta blöjor, sedan få iväg ungar till skolan osv och sedan till jobb, det klarar jag inte ens att tänka på. ALDRIG!
Alla säger att jag kommer ändra mig, men vad vet folk om det? Kanske vill jag bli en yrkes kvinna? En sån som valde bort en annan sak, för att få en annan. I detta fall välja bort familj & satsa på yrket.
Det är ju inget fel på någon av sätten. Problemet är bara att folk fortfarande inte tror att kvinnor klarar  allt. Lönerna är ju inte desamma, ÄNDÅ är kvinnor miljonärer, hrm? jaha? Jag fattar inte riktigt hur det går ihop. Dom sliter väl som slavar isåfall. ;) Eller gjorde, är väl rätt ord.
För dom FLESTA rika (jag säger inte alla, utan FLESTA) är ju lite små snobbiga (eller mycket) och gärna faller för att vara en diva & vilja ha allt dom ser.
Men det får vi också acceptera.

Skitsamma om fattiga inte alltid kommer ha dom dyraste märkeskläderna? Skitsamma om rika kommer byta tröja efter en dag och sedan aldrig mer använda den? Vad har vi med deras liv att göra?
Lev ert liv, jag lever mitt, se, det är faktiskt lätt! ;-)
Kämpar man klarar man allting.

Det kommer stunder då vi ALLA vill ge upp jobbet, drömmar eller skolan. Men man får kämpa på iallafall. Tro mig, jag vet att det är svårt, men vi har inget annat val.
När det ändå är på tal, måste jag påpeka att et är bra att bo i ett fritt land så man kan skriva sina åsikter öppet. Härligt!
Var ju en som kommenterade det på (min) blogg(en)!

Iaf så börjar jag hitta till lite olika bloggar nu för tiden och jag kommenterar oftast intressanta inlägg så det är ju trevligt att man samtidigt får folk som kommenterar tillbaka. :)

Förövrigt vet jag inte vart detta inlägg är på väg ens... Jag känner en känsla inom mig, både hopp & lycka, och jag vill bara att den ska stanna kvar :)

Fokusera på lycka även fast du är deppad - likt förbaskat kommer du se att du blir glad (:

//Wizy

Av Louise - 18 augusti 2008 19:21

Hallå ja.

Nu har min Gudmor som varit här sedan i lördags åkt hem. Hon åkte iof vid 4 tiden.
Jag har fått pengar av Lisa också att köpa för - Tack <3, även fått pengarna mamma är skyldig mig, eller ja, lite av det iaf. :P Tack <3

Nu har jag iaf pengar att shoppa för ;P. Måste få mina av brorsan denna månaden också eftersom jag ska shoppa lite mer senare. :) Då tar jag nog med mig Vire och shoppar dock ^^'
Tyvärr ställde syrran in morgon dagen eftersom hon inte ville lämna valpen 2 gånger, hon måste ju jobba på morgonen (Min syster har egen fotsalong och en valp som är ensam max 3 timmar i taget & hennes sambo jobbar just då.) - så vi ska ta det på onsdag istället.

Onsdag är väl inte världens bästa dag men jag måste ju shoppa så det får gå iallafall. ;)

Och sedan ville Hanna eventuellt ta en promenad imorgon också. :)

Blir kul. Vi har ju tänkt träffats ofta så det hade vart kul att äntligen göra det efter massa msnande, ifokusande & smsande! :D
Iaf, vi kanske tar en sväng i slottskogen då :) Kul kul.

Fannie & jag tänkte att vi kunde samåka till marsvins utställningar eftersom båda bor i Göteborg. så det blir väl att jag kanske åker med henne till Borås om jag ska dit. :) - Om min pappa inte kan köra dvs.
& Kan inte hennes mamma & jag ska dit så kan ju pappa köra oss (hoppas jag) ;). Så det blir kul =D.
Har även lovat Fannie att ta hennes grisar om hon åker bort. Hehe. ^^'

Men nu ska jag pallra mig ut och antingen gå eller springa lite. :)

//Wizy

Av Louise - 18 augusti 2008 17:59

Hon älskar honom
Iallafall just då
Tills hon ser en ny
Ja, då byter hon kille
Skolan ser henne som värsta horan
Ändå flockas alla runt hennes underbara kropp

Han älskar henne
Henne och några till

När han ligger där i sängen och håller om henne
Smsande med en annan tjej bakom ryggen, känns allt bra
Ja, en i sängen och flera att flörta med
Skolan kallar han för den värsta playern
Men han bryr sig inte mycket
För han vet att brudarna alltid går på hans ord

Där går det perfekta paret
Om man vill leka med varandras hjärtan
Där går paret som bara vill förstöra folks själar
Där går paret vi aldrig ska bli

©Wizy
//Wizy

Av Louise - 18 augusti 2008 17:54

Kvinnans Stressiga Dagar
Mannen ligger på soffan som om han vore stum
Själv får hon inte en enda lugn stund
Barnen skriker & skriker
Märker inte att mamman lider
Idag börjar skolan
Där äldsta dottern är känd som en nolla

Mamman känner sig som en fjolla
När hon glömmer av vattnet på spisen
När hon irreterar sig på fisen-
mannen hennes släppte
när han försökte laga kranen som läckte
Ja, ack, där seglade en stressig dag förbi

(Inte värst nöjd... men men xD)
© Wizy
//Wizy

Av Louise - 18 augusti 2008 17:50

Herr Ekorren
Ekorren hoppar träd för träd
Springer runt på bondens säd
Sommaren med ekollon på varenda gren på marken
Ekorren hoppar upp i barken

(Lite flumm rim xD)
©Wizy
//Wizy

Av Louise - 18 augusti 2008 17:48

Utan dig är jag inget
Du är solen som lyser upp mitt mörker
Blodet som passerar i mina ådror
Luften jag andas
Kraften att orka nästa dag.

©Wizy
//Wizy

Av Louise - 18 augusti 2008 12:45

Jag har hört en enda låt med Jonas Brother.

Musiken är najs, texten är välskriven & det går absolut att lyssna på. Men videon jag ser just nu är hemsk.

För det första är det en otroligt ointressant video, dålig kvalte & faktiskt rätt dålig gjord enligt mig. Och dom byter ju inte miljö NÅGON gång under videon! Samma rum, samma väggar. Och dom har med en Docka...
Och dom där jätte söta killarna folk babblar om, VAR? Jag ser dom inte! ;) I tidningarna ser dom ju bra ut, i videon påminner dom om vilka som helst, och närbilder på videon så suddig att man knappt vill se på den. o.O

Nej tack, jag kan lyssna på låten om jag slipper se den videon igen...

Av Betyg 5 Får Den Betyg 2, helt klart! o.O

Ni ska btw få se videon jag pratar om ockås.

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards