Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Louise - 30 augusti 2008 22:38

Detta är för mig en väldigt bra nyhet.

Idag satt jag & Thessan som äkta systrar, varsin del av Göteborg (Okay, hon bor i en del utanför, men iaf) & kollade på Dalmatin marsvin på blocket.se. Yes! Det finns inget roligare än när familjen kan säga "Åh, har du sett den annonsen? Det är dalmatin marsvin".
Som dom flesta inom kretsarna vet letar jag för fullt efter en hona som jag ev. tänkte para :).
Naturligtvis med en black self hane isåfall.

Nu idag hittade jag iallafall att Marita Åhl har dalmatin till salu på blocket. Säkert en hane bara för det.
Om jag inte hade haft telefon fobi (Jag kunde inte prata med en viss person på 1 helt år, ringde liksom 5 ggr och la på när han sa något, så stum blev jag. Och då var jag helt galen när jag ringde och hade kunnat bita sönder mina ben, det svär jag på) - så jag får väl be mamma ringa henne åt mig någon dag i veckan om jag inte hittar på något annat håll först, fniss. ^^ Lat mamma & dotter med telefon fobi, det samtalet till Marita dröjer nog någon månad *s* Ja, klantigt, jag vet. Men finns inte mycket annat att göra nu.

Sedan har jag även kollat på marsvin på en annan marsvinsuppfödning. (Sari's marsvin), tyvärr är ju honan (Och om man ska släta ut det är även hanen det) feltecknad. hrm. Men jag funderar på att köpa henne iallafall faktiskt. Hon verkar himla fin annars =)
Då kanske jag tar en kull på henne också :) (Ja, med self black hane ^^)

Nu ska jag nog lägga mig och skriva lite på boken innan jag kryper i säng.
Bye for now.

//Wizy

Av Louise - 30 augusti 2008 22:32

Bilder från dagen då :D
Mest när marsvinen var ute på gården, när inga barn var där fick dom springa lite runt hagen med, dock satt jag ju brevid.

//Wizy

Av Louise - 30 augusti 2008 20:56

Hej.


Jag är sjukt arg på läraren och hatar mig själv. Eller ja, jag hatar det mesta med skolan just nu.

Tack Elin för att du lyssnar, du förstår mig faktiskt hyffsat bra trots alla bråk..
och tack Tixy för att du försöker,m en jag pallar verkligen inte.

Av Louise - 30 augusti 2008 17:21

På msn (Finns det ju för er som vet ;)) visningsbilder.
Jag har alltid genom tiderna haft på saker, och det är något jag som liten alltid skulle ändra hos mina syskons (långt innan jag fick min första msn vid 9-10 år så satt jag ofta i syrrans rum med dator & chattade med hennes polare, dom trodde att det var hon, haha Thessan visste det ju, men ingen annan) - Iaf, nu har jag ju lugnat mig med det (Mognat).

Men ibland hör man liksom "hur ser du ut?" när man träffar nya, och eftersom jag haft bilder på mig hela detta året i stort sätt börjar jag känna mig trött på det. Dom får väl se mig IRL, vafan...

Nu hann jag ha det några timmar innan 2 killar skulle se mig. :P
"Har du ingen bild? whyy?" xD
För att jag inte vill. Suck.

Jodå, dom vann med en bild på mig på altanen hos min moster Katarina, nu får dom bannemej tiga. :p

Men just det att dom frågar hela tiden om man inte har bild på sig, är vad jag tycker grymt irreterande. "Varför har du inte bild? Visa!" - Men lär er fråga snällt istället :)

Nu får ni njuta av mig på msn iallafall, både i chatt & glo på bilder, höhö ^^

//Wizy

Av Louise - 30 augusti 2008 16:56

Shu!

Jaha, nu har Wizy då vart ute med grisarna, ett tag skönt, när jag får GT så kommer ungarna, naturligtvis. Blev rätt sur när dom skulle vara på gallret och putta in marsvinen i huset. men efter ett tag gick det med.

En grabb smekte mig med. ;o hah, typ 6 åring satt och förde handen upp & ner för mitt ben, jag kände liksom "oh nej" när han började med (Ja, jag satt på knä så han smekte kliksom låren & neråt mot tjejernas sak) att komma neråt ännu mer och lutade sig fram, jag drog min undan fort som bara den, Sedan kom nästa unge och höll i mina ben och satte sig i mitt knä. Det gjorde hon förra året med. ;P
Lite äckligt, man känner sig som pedofil, föräldrarna fattade nog ingenting själva... *huh*

Lite bilder fick jag iaf på dom.
Nu sitter jag här & gör ingenting speciellt.

//Wizy 

Av Louise - 30 augusti 2008 15:16

Jaha :)

Jag sitter här, lite trött faktiskt.
Funderar på mo alla 4 ska ut i den rätt lilla hagen och få springa lite längre ändå, eftersom jag ska sitta där så funderar jag på att ha dom lösa, eller om jag ska ha alla 4 i selar och låta dom springa som dom vill själva, men jag vet inte om jag orkar det. :P
Eller ta ut dom 1 och 1 (men det är segast). Hrm ^^

Tror jag satsar på alla 4 i hagen, annras får dom väl springa runt mina fötter om inte annars. :)

Stund senaer:

Mamma hjälper mig att få ut hagen och alltesammans så nu  far alla grisar ut iallafall på gräsmattan. Hagen blir liten men dom kommer få springa runt mig lite också. ^^
(2 av dom stannar hos mig så dom är alltid lösa, odm andra 2 brukar jag hålla koll på lite extra)

Well :)
Nu ska jag packa ner vad som ska med ut. Kram!

//Wizy

Av Louise - 30 augusti 2008 15:02

Grattis syster :D <33

                                   27 år idag :) <3    

Älskar dig massor <3
Kalas nästa helg ?

Puss & Kram, älskar dig <3

/Lillasyster Wizy ! <3

Av Louise - 30 augusti 2008 14:48

Helloj :)

Nu har jag kommit hem.
Jag mådde sjukt illa hos mormor & jag kunde svära på att jag kunde spy ett tag, det gick dock över och jag kom åter igen in i pratet med Britt (moster), mormor & mamma. där satt vi och pratade om allt mellan himmel & jord, sjukhus (lååångt ointressant samtal, båda berättade om sina turer på sjukan i sommar, bläh, så tråkigt för mig ;P), hundar (me like!), kusinen hade visst skaffat en till schäfer :) kul kul ^^

Sedan pratade vi mycket om Zoo, och att jag vart i Danmark och sådant i sommar. Vi pratade även om att jag kommer studera utomlands genom timmarna :) Så det blev väldigt mycket samtal.
Tack för jackan, by the way. <3

Jag fick även en höst/vinter jacka som var riktigt snygg, bild på den kommer snart. så fort jag orkar ta bild. :]


Tack för några trevliga timmar. ;D <3

Och det roligaste av allt var ändå att Tussan (Thessans & A's katt, som även har Nicki, har ju Tussan men hon bor hos mormor trots att dom är ägare) kröp upp i mitt knä frivilligt och la sg, sedan la hon sig brevid mig i flera minuter, antagligen en halvtimme låg Tussan i mitt knä och blev kelen. :D Hon har aldrig gjort det med mig förut, inte ens när hon bodde hos mig (morrr) men det var jätte kul att hon gjorde det nu. :)
Tog inga bilder på henne där dock, sånna ögonblick kan man inte riktigt förstöra;)
Men innan det tog jag bilder på henne. :D Pälsklingen :D

Tussan är en katt som bestämmer själv när man ska kela, dvs det är sällan hon hoppar upp själv. Endast med mormor ungefär :P

Bilder kommer senare :D

Nu ska jag väl ringa Thessan & tjöta lite, innan jag tar ut marsvinen en liten stund på gården. Goodbye!

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards