Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Louise - 27 augusti 2008 17:55

Haha.

Ja :D
Jag köpte mig en bok igår, för 219 kronor & jag bad dom slå in dom. HAHA, jag öppnade den när jag pratade med thessan. hihi. :P

Den är super bra.
Jag la undan "Gunnar" för att läsa den;) - haha :p.

/Wizy

Av Louise - 27 augusti 2008 15:23

En lärare ringde. Jag kände fan hur ilskan steg för varje ord hon sa.
Bekymrade för jag var bort aför mycket.

Jag säger att jag har feber - hongår nästan genast in på "Kommer du imorgon?"
Ursäkta? Fel på hörseln? Jag sa faktiskt att jag har FEBER, det går oftast inte över på en dag, och jag är fan ingen underbarn så nej jag kommer inte imorgon, är inte det självklart?
Ni drar upp att jag vart borta & har mycket frånvaro. Men wups, jag har typ fått influensa, fan, förlåt att jag råkar bli sjuk redan första veckan då. 
För vet ni vad? Jag kämpade 3 dagar & var hemma 3, vi har vart där en knapp vecka bara & redan ska ni upp med min jävla bakrund!
Och att påstå att ni bryr er om mig det får mig att vilja spy. Javisst, hur många mobboffer säger ni inte det till?
När jag umgås med nya tjejer & får fler vänner & mår bra, säger att allt är bra och kan le, då ringer ni när jag är hemma & ger mig attityden att jag skolkar. Ah jo, såååå mycket brydde ni er verkligen om mig.

Sedan anser ni att ni kanske måste fixa hemundervisning för att jag ska lära mig saker, nej jag tänker inte lyssna ett skit på vad den människan säger så länge jag inte mår bra. Är jag sjuk, fysiskt, med feber osv, hur helvete tror ni jag tänker orka med lektioner?
Skojar ni eller? Ska vi åka ut på bio mitt i allt också kanske? -.-'

Lösning med hemundervisning, är ni helt sjuka? Lösningen är att ni slutar ringa dygnet runt & öppnar käften medatt jag skolkar, eller ja, ger attityd till det!

JA, mamma sov, okej? hon har KOL & kanske var trött? Fatta det någon jävla gång!!
Bara för att hon sover drar väl ni skäl till att jag är hemma pga det. Men nej, jag ligger hemma och JAG är sjuk, mamma är väl med lite krasslig, men jag, JAg är andledningen till att jag är hemma just nu. Okey?
Och nej, jag väcker inte min mor om hon håller på att bli sjuk igen (vilket du inte behöver lägga dig i, det är min familj) så du behöver inte upprepa "Sover hon?" 3 gånger om jag säger det...
Varför väcka en mor för ni ska prata om att jag skolkar?
För visst är det så?
Att jag ljuger i skolan, att jag låtsas att allting är bra när det är ett helvete, vill ni veta sanningen? för en gångsskull trivdes jag i skolan. det tog ni precis ifrån mig direkt.
Ni behöver inte anklaga mig för skolk, jag märker det redan på er att ni vet det.
Jag tänker inte dyka upp på era möten längre, och jag tänker inte öppna dörren.
Kommer ni hem till mig så rymmer jag antagligen hemifrån och långt från Göteborg.

Nu kommer jag seriöst, säga till mamma att jag vill plugga Distans. Ja, det blir tufft att jobba mycket ensam. Men jag är hellre ensma än omringad av idioter.
För seriöst, jag vill inte till er skola, och jag vägrar förlåta, elle ens acceptera det ni gör mot mig. Ni hjälper mig inte ett dugg. Okay? Så förstör inte mer än allt som redan hänt och som är dåligt.
Fixa farmiden ha? Fyfan vilket bullshit. Hjälper det att paja någons humör och dag med att säga att dom är "oroliga" och vill att man ska komma nästa dag? Herregud.
Mötena vi hade hela tiden i 6an för det inte tog slut någon gång, dom hjälpte inte alls mycket...

Visst förstår jag att lärare ska bry sig & stötta elever, men vad fan är detta för jävla sätt?

Detta är respektlöst. Seriöst.
Tala inte om för mig att jag ska komma sjuk till skolan, jag är riktigt jävla förbannad - det ska ni ha klart för er!

Vem fan, fan, fan säger att man bryr sig och kastar ut sig det dära?!

//Wizy
//Wizy

Av Louise - 27 augusti 2008 13:28

Ja, vi kommer träna agility med Nicki. Men inte NU!! Hon är 6 jävla månader & ska gå på valpkurs snart, eftersom den inte gjort det än av PRIVATA SKÄL.
Hunden är INTE tränad av uppfödaren & min syster m sambo köpte valpen som 3 månaders valp.
Alltså har dom haft den knappt 3 månader. Och ensamma lyckats få hunden att göra framsteg.
Den är ju inne i trots perioden - hur fan tror ni vi ska få en olydig hund att springa en agility bana felfritt när den sticker om den inte har koppel på sig?
Allvarligt talat, ja, den hunden är jävligt jobbig, den hoppar & hetsar upp sig bara någon hälsar på henne och så hoppar hon och välter nästan omkullen vuxen människa? - Tycker ni alltså att vi ska ta med den & träna agility? Dåligt skämt.. tråkigaste är ju att det inte är något skämt utan att folk verkligen vill det.
Och nej, jag anser inte att en 6 månaders valp ska tränas agility innan 1 år. Vi kan träna, ja. Men det är endast att kanske testa att gå genom en tunnel nu, börja LITE alltså. Den är fortfarande liten för agility!

Jag förstår inte detta längre, seriöst. Jag vägrar ha en svår hund som sticker mitt i banan bara för att vi inte börjat träna ännu.
Lydnad är nummer ett. Vi har tid på oss med det andra, tro mig. Det är inte att vi ska ha 3 pokaler innan 1 år. Så fan heller att vi tar oss dit ens, vi ska bara roa oss & aktivera varandra :) En kul sak, okej?
Visst, voffs behöver med motion. självklart. Det är ju bra, jag älskar agliity & hunden behöver motionen.

Nej, vi tränar inte henne med det, ännu. Lydnad kommer som sagt först nu. Vi kan börja om några månader - eller när hunden är tillräckligt "mogen" för det.

AAAAAAARGH! Kan inte äkta hundfolk bara säga att vi gör rätt?
Jag är grymt frustrerad på allas jävla "Men ska ni inte börja tränan u då? Jahaaaaa...." tjat ! :@

Och nu har ni fan inte ens träffat mig eller voffs IRL. *arg*

Och ni kära läsare, ursäkta alla svordomar.

/Wizy

Av Louise - 27 augusti 2008 10:45

hej allesammans.

Jag har ingenting att blogga om för tillfället. Läste två bloggar som gav mig insperation, men det känns även trist att behöva skriva ta upp deras ämnen i min blogg.
Då är den ju inte unik för 5 öre.


Så jag halkar in på skolan istället. (Och sedan for det visst iväg till musiken också, wups).
I skolan dom första dagarna ska man ju lära känna varandra. Lagom trist enligt vissa. Fast för dom som inte har någon vän i klassen är det ju toppen bra att man kan lära känna oflk genom "Lekar".
I min skola körde vi på en liten presentation. "Eh, hej jag heter John & gillar basket" sa ena killen t.ex
När det var min tur fick jag direkt ångest. Skulle jag säga att jag var hiphop (rap) intresserad, skrev texter, älskade djur, eller skulle jag säga att jag var grymt musikintresserad? Jag hann inte tänka klart innan jag hade fått ur mig att jag var väldigt musik intresserad.
Toppen. Det stämmer ju faktiskt det också. Jag är musik intresserad. Väldigt.
Ändå tror jag dom flesta kopplade det till att jag bara gillade att lyssna på musik. Emilia frågade mig det faktiskt, "Sjunger du?" senare på en rast. Eh, jo... det gör jag väl.

hostar ur mig att jag skriver egna låttexter & har lagom till en hel CD skiva om jag spelar in.
Vad är då problemet?
Jag kollar aldrig över hur man ska spela in låtarna. Jag har ingen mick heller. Fixar jag det så vet jag att jag klarar det andra med.

Grejen är att jag vill ha en egen förbaskad studio. Och jag kan inte ha en i mitt rum, pga bla marsvinen, orka sitta & rappa in en låt så hörs marsvinens pip i bakrunden, haha!
Inte har vi ett ledigt rum heller. Jävla skit. Varför flyttade vi till mindre lägenhet? ;o Jo, jag vet andledningen men jag sånna här stunder är dryga som fan.

Vi har iof en skrubb, haha lol. en skrubb att ha en studio i. xD Lyckat.
Men om man tömde den då, borde man ju kunna bygga om den till en studio?
Det lär höras lite väl utanför i resten av lgh/ev till grannarna. Och sitter jag där inne & vill få allt att låta bra vill jag nog inte att andra ska höra förren låtarna kommer ut;).
Jag vet inte.

I stort sätt behövs ju inte så jätte mycket, ett (musik) pogram, en dator (särskild till musiken) & en mick.
Sedan får man ju själv gärna göra bakrundsmusiken, men i hiphopen är det ju bara att sno någon annans. Det kanske jag kunde göra någon gång medans jag försöker sätta mig in i musiken bara?
Det är i stort sätt vad som behövs om man inte ska ha det jätte svårt då;) Det blir ju en början iallafall, om man säger så :p.
Och det lilla kunde jag ju igentligen (antagligen) ha i mitt rum, men det är det med marsvinen, om dom tar stryk över att få massa sådant + det blir ju ändå trångt med 2 datorer i mitt rum...


Vad hade ni gjort?
Haft den i sovrummet, trots marsvinen (som inte kan vara i ett annat rum) eller haft studion i "skrubben"? :)

Snälla :D Lämna åsikter =)

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards