Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

Hundägare...

Av Louise - 27 augusti 2008 13:28

Ja, vi kommer träna agility med Nicki. Men inte NU!! Hon är 6 jävla månader & ska gå på valpkurs snart, eftersom den inte gjort det än av PRIVATA SKÄL.
Hunden är INTE tränad av uppfödaren & min syster m sambo köpte valpen som 3 månaders valp.
Alltså har dom haft den knappt 3 månader. Och ensamma lyckats få hunden att göra framsteg.
Den är ju inne i trots perioden - hur fan tror ni vi ska få en olydig hund att springa en agility bana felfritt när den sticker om den inte har koppel på sig?
Allvarligt talat, ja, den hunden är jävligt jobbig, den hoppar & hetsar upp sig bara någon hälsar på henne och så hoppar hon och välter nästan omkullen vuxen människa? - Tycker ni alltså att vi ska ta med den & träna agility? Dåligt skämt.. tråkigaste är ju att det inte är något skämt utan att folk verkligen vill det.
Och nej, jag anser inte att en 6 månaders valp ska tränas agility innan 1 år. Vi kan träna, ja. Men det är endast att kanske testa att gå genom en tunnel nu, börja LITE alltså. Den är fortfarande liten för agility!

Jag förstår inte detta längre, seriöst. Jag vägrar ha en svår hund som sticker mitt i banan bara för att vi inte börjat träna ännu.
Lydnad är nummer ett. Vi har tid på oss med det andra, tro mig. Det är inte att vi ska ha 3 pokaler innan 1 år. Så fan heller att vi tar oss dit ens, vi ska bara roa oss & aktivera varandra :) En kul sak, okej?
Visst, voffs behöver med motion. självklart. Det är ju bra, jag älskar agliity & hunden behöver motionen.

Nej, vi tränar inte henne med det, ännu. Lydnad kommer som sagt först nu. Vi kan börja om några månader - eller när hunden är tillräckligt "mogen" för det.

AAAAAAARGH! Kan inte äkta hundfolk bara säga att vi gör rätt?
Jag är grymt frustrerad på allas jävla "Men ska ni inte börja tränan u då? Jahaaaaa...." tjat ! :@

Och nu har ni fan inte ens träffat mig eller voffs IRL. *arg*

Och ni kära läsare, ursäkta alla svordomar.

/Wizy

 
 
Linnea

Linnea

27 augusti 2008 15:18

okej ;D xD
men jag kommenterar ju din blogg lika mkt så ^^

http://cellphone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 7 januari 2009 22:45

finns nu på www.wizy.bloggsida.se/

Av Louise - 18 december 2008 20:18

Nu stänger jag bloggen.   Seriöst. Vill ni ha tag på mig IRL så får ni ta och smsa, eller så får ni skriva på msn. Och den som ger ut min msn till någon kan räkna med att den är spärrad och borttagen DIREKT. Meningen med en blogg är att man ska kunna...

Av Louise - 18 december 2008 00:37

Kan ni bara hålla tyst och fara någon annan jäkla stans eller? Har inte gjort er ett skit, varför fortsätta med att snacka en massa skit! -.- Fett irreterad.   Nu har jag blivit kallad för 'hynda' också. Fan vad arg jag blev när jag läste det...

Av Louise - 17 december 2008 19:15

DETTA HANDLAR OM ETT ROLLSPEL. INGENTING SOM HÄNDER I VERKLIGHETEN MED ANDRA ORD!    Gah. Jag avskyr verkligen när folk ska styra en. Som nu för en stund sedan fick jag ett inlägg av en tjej på en hemsida där det stod att en karaktär jag utmanade i e...

Av Louise - 17 december 2008 16:40

Hej allihopa =)   HUr mår ni då?Själv mår jag riktigt bra.   Nu har jag läst ut tidningen, stod inte så jätte mycket vettiga saker där idag. Men det ska bli nytt jordskalv. Kände ni av jordskalvet? Det gjorde inte vi. :) Tur det, vill nog iinte vara ...

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards