Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Louise - 23 augusti 2008 17:09

Nej livet är inte en bergochdal bana. Nej livet är inte att man klättrar upp för ett stup & att man inte kommer upp.

Alla klättrar uppåt i berget, men där man inte har fotfäste får man försöka klara det ändå, man kämpar iallafall öfr att nå toppen. Och när man väl är på toppen får man ingen frid, då får man kämpa för att få stanna kvar där uppe.

"Be inte om en liten börda utan om en stark rygg."
"Det finns ingen plats att sitta på uppe på toppen"

ta hand om er :)
//Wizy

Av Louise - 23 augusti 2008 17:00

GT kunde igår meddela att de tvarit 113 skottlossningar i Göteborg bara i år.
Som göteborgare är jag ju tacksam över att jag iallafall bor där vi mest använder knivar. - Inte för jag går runt med kniv. Men här tror jag dom flesta gäng har knivar istället för pistoler. Skönt.
Antagligen är det en av de lugnaste ställena i Göteborg också. ännu härligare.

Allt händer Göteborg. Allt.
Människor kidnappas, läkarna slarvar, fel läkemedel, SOS (?) hittar inte ett ställe där en dam var skadad, massa skjutande, gänguppgörelser - Listan kan göras lång.
Men då tänker jag Direkt mot Stockholm. Hur mycket våld är det då inte där? Göteborg är ju ändå mindre. Ändå gissar jag på att Göteborg nog är Sverige's mest skjutglada stad... OK, kanske inte riktigt. Men jag tror faktiskt Göteborg är rätt ovanligt mycket våld i.
Det är det i alla storstäder, ja - Men hur många skottlossningar har det vart i Sthlm? Många antagligen. Fast så mycket som 113, hur många fler städer än Göteborg har det, igentligen? Sån lista hade jag garanterat vilja ha - det ska jag nog säga till folk på aftonbladet...! :p
(Jag behöver ju inte alls nämna åldern.. Dom kan tro att jag är en seriös 40 årig kvinna, bara det går igenom;).)

Och hur många fler skottlossningar hinner det göras i Göteborg på dessa månader? Det är ju lite mindre än ett halvår kvar.
Jag vill inte gissa igentligen, men här med gissar jag på att det blir ca 20-30 skottlossningar & knivdåd i Göteborg, mellan gäng, oh möjligtvis 10 andra med vapen till privatpersoner. (Gills inte om privatpersoner blir skjutna om gäng gör upp)  

Hur tänker ni om detta, gott folk?

//Wizy

Av Louise - 23 augusti 2008 14:39

Hej. :)

Jag tänkte bara säga att inläggen kommer mot kvällen eftersom Malinm & Hanna är här. Även Therese, Andreas & Nicki är här :) - Alltså har jag båda systrarna, en valp & en bebis på besök samtidigt!
Så vi är lite fullbokade ;P

Men jag lovar, om ni hittar ett bra ämne så ska jag ta upp det åt er i bloggen!
Ska även blogga om skottlossningarna i Göteborg.
 
Men tills dess, fundera gärna ut vad ni vill läsa om, det är guld värt ör mig som bloggare!

Bilder utlovas även!

See yah laterrsss !
//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards