Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

För om tårarna inte slutar spruta, tänk på allt bra så det åtminstone blir glädjetårar.

Av Louise - 18 augusti 2008 22:50

Det är måndag idag.
På torsdag börjar skolan. Skolan? Wohu, jag har lust att lägga mig ner i en kista tills jag är 18 & slipper helsiket :) - Men nej då, jag måste plugga för jag har en framtid som jag vet att jag vill finnas i.


Jo visst, jag kan strunta i gymnasium. Men vem vill offra sitt liv bara för att man inte vill plugga?
Nä, lite får jag väl plågas med läxor då. Det handlar ju om min framtid. Fast hur många 13 åringar bryr sig om den? Jag måste vara den enda. Men det är ju så. Pluggar jag inte i tid får jag inte upp kunskapen och tvingas gå om, eller går upp högre klasser men ändå inet hänger med helt. Då får jag dåliga betyg. Och alla vet ju att dåliga betyg är inget man vill ha om man ska in på bra gymnasium, och går man inte på gymnasium så kan man ju inte få ett bra jobb, och utan ett bra jobb kan man inte överleva. Blablabla.

Och är det ju faktiskt så att idag får kvinnorna välja. Familj eller jobb. Hur många rika personer med mångmiljon företag tror ni kan bygga upp det med småbarn? - En väldigt stark människa. Och jag tror faktiskt inte en kvinna är så stark. Inte en man heller.
Ensam klarar man mycket, tillsammans bär man många berg, eller hur är det man säger?

Jag kommer stå för det valet jag med. Och just nu vill jag satsa på mitt liv. Det är inget måste att ha 10000000000000 miljoner på min bank, och inte heller vill jag ha dyra kläder jag bara använder en gång i mitt liv. Men jag vill absolut ha en säker framtid och kanske klara mycket dom första 20 åren, och sedan möjligtvis kommit så långt i pris att jag kanske vågar starta den där familjen alla verkar vilja ha? Ändå är yrket viktigast för mig, iallafall just nu. Och antagligen dom kommaste åren.
Trygghet att ha någon hemma, ja? Katter & hundar är ockås roligt sällskap... Och jag kanske inte vill gifta mig, och fan heller att jag vill leva som städare eller lärare resten av mitt liv för att jag t.ex blir 3 barns mor. Tanken får mig att rysa. Visst, ungarna blir väl säkert underbara, men jag kan inte tänka mig att bara vara hemma, byta blöjor, sedan få iväg ungar till skolan osv och sedan till jobb, det klarar jag inte ens att tänka på. ALDRIG!
Alla säger att jag kommer ändra mig, men vad vet folk om det? Kanske vill jag bli en yrkes kvinna? En sån som valde bort en annan sak, för att få en annan. I detta fall välja bort familj & satsa på yrket.
Det är ju inget fel på någon av sätten. Problemet är bara att folk fortfarande inte tror att kvinnor klarar  allt. Lönerna är ju inte desamma, ÄNDÅ är kvinnor miljonärer, hrm? jaha? Jag fattar inte riktigt hur det går ihop. Dom sliter väl som slavar isåfall. ;) Eller gjorde, är väl rätt ord.
För dom FLESTA rika (jag säger inte alla, utan FLESTA) är ju lite små snobbiga (eller mycket) och gärna faller för att vara en diva & vilja ha allt dom ser.
Men det får vi också acceptera.

Skitsamma om fattiga inte alltid kommer ha dom dyraste märkeskläderna? Skitsamma om rika kommer byta tröja efter en dag och sedan aldrig mer använda den? Vad har vi med deras liv att göra?
Lev ert liv, jag lever mitt, se, det är faktiskt lätt! ;-)
Kämpar man klarar man allting.

Det kommer stunder då vi ALLA vill ge upp jobbet, drömmar eller skolan. Men man får kämpa på iallafall. Tro mig, jag vet att det är svårt, men vi har inget annat val.
När det ändå är på tal, måste jag påpeka att et är bra att bo i ett fritt land så man kan skriva sina åsikter öppet. Härligt!
Var ju en som kommenterade det på (min) blogg(en)!

Iaf så börjar jag hitta till lite olika bloggar nu för tiden och jag kommenterar oftast intressanta inlägg så det är ju trevligt att man samtidigt får folk som kommenterar tillbaka. :)

Förövrigt vet jag inte vart detta inlägg är på väg ens... Jag känner en känsla inom mig, både hopp & lycka, och jag vill bara att den ska stanna kvar :)

Fokusera på lycka även fast du är deppad - likt förbaskat kommer du se att du blir glad (:

//Wizy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 7 januari 2009 22:45

finns nu på www.wizy.bloggsida.se/

Av Louise - 18 december 2008 20:18

Nu stänger jag bloggen.   Seriöst. Vill ni ha tag på mig IRL så får ni ta och smsa, eller så får ni skriva på msn. Och den som ger ut min msn till någon kan räkna med att den är spärrad och borttagen DIREKT. Meningen med en blogg är att man ska kunna...

Av Louise - 18 december 2008 00:37

Kan ni bara hålla tyst och fara någon annan jäkla stans eller? Har inte gjort er ett skit, varför fortsätta med att snacka en massa skit! -.- Fett irreterad.   Nu har jag blivit kallad för 'hynda' också. Fan vad arg jag blev när jag läste det...

Av Louise - 17 december 2008 19:15

DETTA HANDLAR OM ETT ROLLSPEL. INGENTING SOM HÄNDER I VERKLIGHETEN MED ANDRA ORD!    Gah. Jag avskyr verkligen när folk ska styra en. Som nu för en stund sedan fick jag ett inlägg av en tjej på en hemsida där det stod att en karaktär jag utmanade i e...

Av Louise - 17 december 2008 16:40

Hej allihopa =)   HUr mår ni då?Själv mår jag riktigt bra.   Nu har jag läst ut tidningen, stod inte så jätte mycket vettiga saker där idag. Men det ska bli nytt jordskalv. Kände ni av jordskalvet? Det gjorde inte vi. :) Tur det, vill nog iinte vara ...

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards