Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

Sally la sig på armen på promenaden! :o / Kelat med Asta då <3 / Stan på tis :D

Av Louise - 15 augusti 2008 21:34

Hellu.

Jag sitter här, kommit hem från promenaden med Sally. Jodå, vi kom en lång bit, tösen la sig minnsan och vilade, såg hur folk glodde på henne, härligt det där med djur. Man behöver inte bry sig om man ser galen ut, dom tittar ju på djuret och inte en själv. Haha.

Det var en tjej i typ 20 års åldern som kom med sin man, och ba "Åh en haamster! är den snäll?" Jag hade nästan lust att säga "Nej, den är folk ilsken och dödar dig, vill du klappa?" men knep tyst och sa bara "Jarå" - Haha, Sally låg ba och lät dom klappa, mys gumman ;P
Tjejen hade tydligen en hamster också, lite lustigt att man kan ta fel på ett djur man har med en som är typ 4 gånger så stort. Men ja. ;)

Några andra sa liksom "aww" "naww" "åh" när man går förbi också... haha. ;P jaja, dom får väl titta på skönheten själv om dom vill.
Gick bra, i slutet, eller ja, efter halva promenaden stannade vi ju upp vid min farmors hus och betade lite gräs. Jag fotograferade farmors blommor från gräsmattan ute. HAHA. Jaja, jag skulle faktiskt bara låta Sally springa lite, annars hade jag kanske knackat på. ;P
Men med Sally och sånt, njäe. ;P
Sedan gick vi vidare, när jag kommer fram (antagligen sådär 3-4 km...) inser jag att min jäkla gång med rabatter jag tänkte fota var ju privathus. *s* Satt ute och grilla, fan, kunde väl inte med att gå in bland dom och fota på privat mark. En sak om dom inte vart ute/hemma ;)

Iaf, så var bara att vandra tbx, jag had sett en liiten skogsstig när jag gick dit, så jag gick väl tillbaka där. Mjo, det var ju privat det med, bara att ducka lite. Kom ut och tänkte "ÅH en vääg mellan husen" - Jadå, dit gick jag minnsan. Jaha, så ska jag släppa henne då läser jag "Varning för husdjur & barn, vi har lagt ut råttgift i området" - Fan, fick ju gå raka vägen hem istället. Aldrig att hon fick springa där och äckla sig i råttgift...
Sedan hittade jag inte där utan irrade bland alla jävla tomter. Tillslut gick jag surt ner för en lång backe och hittad en väg ner, det var väl ingen omväg!
Sally skulle inte sitta still heller...

Nu är vi dock hemma igen.
Myste med Asta i knät, såg på jönssonligan & tjatade i tele med Thessan också efter promenaden! :) Mys pys ^^
Thessan & jag åker till stan på tisdag eftermiddag. :D Då ska det shoppas! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 7 januari 2009 22:45

finns nu på www.wizy.bloggsida.se/

Av Louise - 18 december 2008 20:18

Nu stänger jag bloggen.   Seriöst. Vill ni ha tag på mig IRL så får ni ta och smsa, eller så får ni skriva på msn. Och den som ger ut min msn till någon kan räkna med att den är spärrad och borttagen DIREKT. Meningen med en blogg är att man ska kunna...

Av Louise - 18 december 2008 00:37

Kan ni bara hålla tyst och fara någon annan jäkla stans eller? Har inte gjort er ett skit, varför fortsätta med att snacka en massa skit! -.- Fett irreterad.   Nu har jag blivit kallad för 'hynda' också. Fan vad arg jag blev när jag läste det...

Av Louise - 17 december 2008 19:15

DETTA HANDLAR OM ETT ROLLSPEL. INGENTING SOM HÄNDER I VERKLIGHETEN MED ANDRA ORD!    Gah. Jag avskyr verkligen när folk ska styra en. Som nu för en stund sedan fick jag ett inlägg av en tjej på en hemsida där det stod att en karaktär jag utmanade i e...

Av Louise - 17 december 2008 16:40

Hej allihopa =)   HUr mår ni då?Själv mår jag riktigt bra.   Nu har jag läst ut tidningen, stod inte så jätte mycket vettiga saker där idag. Men det ska bli nytt jordskalv. Kände ni av jordskalvet? Det gjorde inte vi. :) Tur det, vill nog iinte vara ...

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards