Direktlänk till inlägg 3 augusti 2008

Jag har inte problem med smala, utan överdrivet smala människor.

Av Louise - 3 augusti 2008 11:07

Hej allihopa!

Nackdel med att vara smal..

Visst, man kan vara smal, det är inte att jag precis önskar att alla blir döds överfeta, men inte dödsunderviktiga heller. Speciellt inte för idealet!
Titta på kändisarna. Är dom snygga? Ja, vissa är faktiskt det. När dom har linnen på sig och ler mot världen i kamerorna, men när dom vänder sig om ser man hela ryggraden *rysa*
Och är det något jag har problem med är det att krama någon som inte har mer än ben att krama. Äckligt. Vill ni vara ett levande skelett?
Om ni nu måste bli smalare så lägg av med godiset och ät nyttigt. Inte fan hjälper det att du faller tillbaka av frestelsen och äter några bullar, och sedan svälter dig i en vecka.
Äter du ingenting/lite på morgonen så ställer sig din kropp in på svält, och när den sedan får mat drar den till sig all näring(?) och Det gör att du blir tjock.
Motionera kan man också göra, men inte överdrivet.

Gå ut, gärna i skog & natur i uppförsbackar så kroppen får arbeta mera, gå i din egna takt också, någon gång i veckan. Sedan kan ni ju springa om ni vill det, men svälta sig själv? Det finns bättre lösningar som sagt! ;)
Har ni högt BMI och faktiskt ÄR överviktig enligt andra, ska ni ju inte få anorexia för att ni ska gå ner.....

Det är faktiskt lika farligt att vara jätte smal som jätte tjock. Ett exempel, min mamma har alltid varit helt okej form sedan hon fick mig... Nu senaste året (07) drabbades hon av en lugninflammation. Eftersom hon redan var smal magrade hon av yttligare. På sommarn fick hon sin 2:a och blev ännu smalare, i slutet av 07 fick hon sin tredje, och sista för det året lugninflammation, och hamnade på sjukhus. Då var hon hur smal som helst. Det var bara skelett på. Kroppen hade inget fett att ta, så sjukdomen tog hennes muskler istället! Under 08 har hon haft 2, en inte alls kraftig, och en där hon låg på sjukhus över en helg... Så nu har jag en pinnsmal mamma. Som antagligen är en "perfekt" modell.
Vad är problemet då? Min mamma svälter sig själv inte & är en perfekt modell, jo... hon är inte 20 år utan över 40.
En 40+ åring som väger mindre än sina barn? Tom jag som är helt okej "storlek" väger mer än henne! MER :S Och då snackar vi om mer än bara 1 kg...
Hon är inte snygg, hon är för smal.

Blir du sjuk när du är för smal har du Väldigt svårt att bli frisk. Har du inte fett så börjar sjukdomarna med musklerna istället, som hände med min mamma. Vill du verkligen utsätta dig för sånt istället för att accepera dig som du är? Tänk efter.

Kom igen! Du duger som du är! :)

//Wizy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 7 januari 2009 22:45

finns nu på www.wizy.bloggsida.se/

Av Louise - 18 december 2008 20:18

Nu stänger jag bloggen.   Seriöst. Vill ni ha tag på mig IRL så får ni ta och smsa, eller så får ni skriva på msn. Och den som ger ut min msn till någon kan räkna med att den är spärrad och borttagen DIREKT. Meningen med en blogg är att man ska kunna...

Av Louise - 18 december 2008 00:37

Kan ni bara hålla tyst och fara någon annan jäkla stans eller? Har inte gjort er ett skit, varför fortsätta med att snacka en massa skit! -.- Fett irreterad.   Nu har jag blivit kallad för 'hynda' också. Fan vad arg jag blev när jag läste det...

Av Louise - 17 december 2008 19:15

DETTA HANDLAR OM ETT ROLLSPEL. INGENTING SOM HÄNDER I VERKLIGHETEN MED ANDRA ORD!    Gah. Jag avskyr verkligen när folk ska styra en. Som nu för en stund sedan fick jag ett inlägg av en tjej på en hemsida där det stod att en karaktär jag utmanade i e...

Av Louise - 17 december 2008 16:40

Hej allihopa =)   HUr mår ni då?Själv mår jag riktigt bra.   Nu har jag läst ut tidningen, stod inte så jätte mycket vettiga saker där idag. Men det ska bli nytt jordskalv. Kände ni av jordskalvet? Det gjorde inte vi. :) Tur det, vill nog iinte vara ...

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards