Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

Man upplever tiden & försvinner men den finns alltid kvar. - Barndomen.

Av Louise - 17 augusti 2008 18:36

Hej :)

Jag kom och tänka på barndomen precis. Haha!
Alla resor, när familjen var samlad. Dagarna av lycka.
Den tiden då man inte fejkade ett leende, man kröp upp i mamma o pappas knä och grät ut. Sedan log man som den lilla prinsessa man faktiskt var.
Igentligen kunde hela mitt liv vara jätte bra, som barndomen. Jag menar, hur många har 2 föräldrar + 4 äldre syskon som ägnar massor med tid åt den?

Ändå är det när man är barn man får uppmärksamheten. Man skriker för uppmärksamhet, mat, blöjbyten osv. - Sånt man idag måste fixa själv, kanske inte maten, och uppmärksamhet får man mycket mindre. Nu kan ju föräldrarna gå ut och göra saker som dricka några glas (eller ja, sedan finns det föräldrar som missbrukar sprit, dom borde istället missbruka tiden med sina barn -.-) sprit och komma hem. Sedan kommer åldern då man vill vara utan sina föräldrar.

Men själva barndomen, den kommer & den går, men den finns alltid kvar i minnet.
Även fast jag inte vill påstå att min barndom var fantastisk - för det var den inte, så kan jag iallafall blicka tillbaka till några glada minnen också.
Jag minns skriken från när min äldsta syster & mamma bråkade, hur jag grät till deras ord på andra sidan väggen. Men när mamma frågade m jag grät erkände jag det aldrig. Kanske skämdes jag, kanske var jag bara rädd. Jag vet inte, jag har bara minnesluckan av orden hon sa, orden jag aldrig någonsin ska uttala till någon.

Ändå är ensam barn aldrig lyckliga. Hur många syskon man än har så finns det stunder då man önskar man hade en syster - eller bror att leka med.
Jag lekte själv. Jag var ensamvarg, mestadels pga jag inte hade någon i min ålder att leka med. Barnen ute, ja. Men min astma gjorde att jag inte kunde gå ut på våren, mamma kunde inte ens vädra...
Jag satt många timmar på akuten med den astman, även fast jag (tack & lov) glömt det nu.

Samtidigt hade vi inga problem där, vi hade ändå inte direkt jätte svåra. Vi tog knappast kniven mot magen med tanken att man ville dö.
Ja, när man tänker tillbaka på tiden allt var enkelt är det lätt att fälla en tår.

Men hur trasig barndomen är, har du alltid val att göra resten av ditt liv bra.

Var er barndom bra eller dålig? :)


/Wizy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 7 januari 2009 22:45

finns nu på www.wizy.bloggsida.se/

Av Louise - 18 december 2008 20:18

Nu stänger jag bloggen.   Seriöst. Vill ni ha tag på mig IRL så får ni ta och smsa, eller så får ni skriva på msn. Och den som ger ut min msn till någon kan räkna med att den är spärrad och borttagen DIREKT. Meningen med en blogg är att man ska kunna...

Av Louise - 18 december 2008 00:37

Kan ni bara hålla tyst och fara någon annan jäkla stans eller? Har inte gjort er ett skit, varför fortsätta med att snacka en massa skit! -.- Fett irreterad.   Nu har jag blivit kallad för 'hynda' också. Fan vad arg jag blev när jag läste det...

Av Louise - 17 december 2008 19:15

DETTA HANDLAR OM ETT ROLLSPEL. INGENTING SOM HÄNDER I VERKLIGHETEN MED ANDRA ORD!    Gah. Jag avskyr verkligen när folk ska styra en. Som nu för en stund sedan fick jag ett inlägg av en tjej på en hemsida där det stod att en karaktär jag utmanade i e...

Av Louise - 17 december 2008 16:40

Hej allihopa =)   HUr mår ni då?Själv mår jag riktigt bra.   Nu har jag läst ut tidningen, stod inte så jätte mycket vettiga saker där idag. Men det ska bli nytt jordskalv. Kände ni av jordskalvet? Det gjorde inte vi. :) Tur det, vill nog iinte vara ...

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards