Alla inlägg den 7 november 2008

Av Louise - 7 november 2008 23:51

Jag är lite för övertrött känns det som. D:

Men för er som har tråkigt och så vidare... Njut!


Alla barnen skurade golvet utom Torsten, han svalde borsten

Alla barnen klarade terrängen förutom Åsa, för hon kunde bara flåsa

Alla hade vita byxor förutom Linda, för hon hade ingen binda
Alla barnen tittade in i ugnen, utom Rut för hon tittade ut

alla barnen hade bdb, förutom Siv, för hon hade ett liv

Alla barnen hoppade ner från trädet utom Sten, för han fastna i en gren


HAHAHAHA. Jag skratta så jag grät åt första och sista. Dom var liksom bara för underbara! xD


/Wizy

Av Louise - 7 november 2008 23:14

Tjenare.

Nu är både jag plus marsvinen glada.


Dom har för sådär 20 minuter sedan fått nystädad bur.

Veckans inredning blev: en bro (som hus), två hus, en toarulle, två pinnar och 2 höhögar + vattenflaska i buren...

Det borde räcka i några dagar iallafall. Eller ja, den stora en vecka men den andra städas ju två gånger i veckan. x)


Så marsvinen har nu börjat hugga in på kvällsmaten som blev;

Morot

Vitkål
Blomkål.


/Wizy

Av Louise - 7 november 2008 17:16

Okay allesammans.

Nu ger ni mig lite musiktips!


Hiphop, hårdrock, rock, pop osv ^^

Fast kom inte med saker man somnar av. o.O'


Söta, rara, fina, gulliga, snygga underbara människor?

Familj som vänner, även okända. *musiksugen*

/Wizy ;)

Av Louise - 7 november 2008 16:59

Hej :)


Var i skolan idag, fast jag försov mig en timme. ._. Då när jag gick upp så skulle brorsan göra en sak fort, så jag fick passa Liam en liten stund. Han sprang runt och letade efter sin far. Haha! Och sedan kröp han jätte fort till brorsan när han kom igen. :)

Gullungen!


Efter det bar det iväg till skolan, på hemkunskapen. Där jobbade jag med Misra & Amelia. :) Vi gjorde fiskgratäng med potatis, det var väl helt okej.

Och min klassföreståndare tyckte jag skulle vara med på planering/utvärdering men Anna hämtade mig ju direkt efter skolan så det blev inget. Jag behövde ju inte gå så... xD

Dessutom är Mose alldeles puss kär, han slickas och slickas och slickas! ^^ Visst Goldie, Nikita, Molly och andra hundar har ju med suttit och slickat mig hela tiden/mycket men denna voffs var verkligen envis. Men jag har inga problem med att bli tvättad (haha) så det är lungt.

Sedan kröp jag runt på golvet och lekte med honom också. Haha!


Nästa gång vi träffas tänkte vi gå åtta kilometer (Det var åtta nu va?) om det är bra väder ute. :)


 Förresten Anna, så läs min rubrik på detta inlägg: Det är inte alltid den som vinner som är duktigast utan musiken i bakrunden som behövs för att den andre ska vinna! xD

Förklaring till er andra är att Anna och jag spelade "fyra på rad" (om ni inte vet vad det är, googla! - Google gör dig smart, photoshop gör dig snygg ^^' Fast om man ska döda min egen replik där så finns det mycket skit på google med, haha!) och Anna vann fem-sex gånger medans jag vann tre-fyra. ._.

Bara för vi inte lyssnade på Eminem/Avril Lavigne just då Anna, faaaktiskt. xD


Dessutom har Anna hört mig sjunga nu så det kan hon inte gnälla om att hon inte har. :')

/Wizy

Av Louise - 7 november 2008 00:07

Jag såg på et tv pogram i förmiddags/Eftermiddags.


Det var då en man som berättade om vad jag gissar var ett krig. Vart, när osv har jag ingen aning om. Jag bläddrade bara och hittade det och jag drogs till hans ord.

Jag minns speciellt vissa rader denna man sa till exempel denna: "Dom tog vår packning. Jag hade med mig min fru och våra tre små döttrar, jag såg på dom och sa att så läne vi har varandra klarar vi oss. Då kommer dom fram och säger 'kvinnor ditåt' och 'män ditåt' och vi skiljs åt. Min fru skriker att jag ska komma tillbaka och kyssa dom. Jag kysser min fru och våra döttrar en sista gång, och sedan puttar dom tillbaka mig och vi fortsätter marschen."


Bara det var... gripande. Jag ser inte att man skiljer åt folk så i annat än något krig.
Och hela historien han satt och berättade (iallafall det jag hann lyssna på innan det slutade) var... Inte roligt, och intressant är kanske fel ord. Men... gripande...


Och sedan fortsatte han en stund senare att dom fick träffa varandra igen av något skäl och att en man (vilket tydligen var någon som satt rätt högt upp eller något sådant) sa att han inte hade tid med dom och dom skildes åt.

Raden minns jag exakt:
"Jag snyftade. Då sa han till mig att vara lugn, dom skulle bara ta ett varmt bad. Jag ropade den goda nyheten åt dom...

...Det var det sista jag någonsin såg ifrån dom."


Gripande & hemskt, eller hur?

Sedan slutade pogrammet dock.


Vet inte vad jag vill komma med detta inlägg igentligen, kände bara för att skriva ut det.

Just att jag kommer ihåg dessa meningar flera timmar efteråt och antagligen många dagar i framtiden också, så känns det naturligt att skriva det här.


/Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards