Alla inlägg den 6 november 2008

Av Louise - 6 november 2008 23:58

Hej.


Måste kommentera.

Såg på debatter nu för en timme sedan eller någonting om handskakning. Det var då en man som ville skaka hand med tre kvinnor som var muslimer.

Han sträckte fram handen men dom skakade inte den.

Iallafall så blev det då ett gräl för han ansåg att i Sverige där ska man skaka hand eftersom det är svenskarnas sätt att hälsa.

Och att muslimer som bodde i Sverige/var födda i Sverige men var i Islams(?) relion också skulle göra det.


Problemet är då att muslimernas relion säger; Skaka inte hand med främmande män.

Och jag personligen skiter då i om personen vill skaka hand med mig. Säger deras relion det så gör den ju det!

Sedan om man inte blint tänker gå efter relionen och t.ex göra "små saker" som skaka hand, det är deras sätt att leva.


Men enligt mig är det rätt... weird kanske, att man ska ha debatt om något så enkelt som handskakning.

Alla svenskar skakar inte hand.


Vad tycker ni om debatten då?


/Wizy

Av Louise - 6 november 2008 17:37

Just great. ._.

Hinner ladda upp några bilder och så står det att jag nått gränsen till två hundra bilder. Irreterande.

Och kan man ta bort dom man använt?

Nej, för dom finns i ett inlägg redan.


Nä, nu får ni iallafall dessa bilder...

Så får vi se om jag smsar in för fler..


/Wizy

Av Louise - 6 november 2008 16:08

Tja ;)

Vet att jag utlovade massa bilder igår kväll men jag gick sedan och la mig istället. Men det kommer bilder idag istället. :)


/Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards