Alla inlägg under juni 2008

Av Louise - 5 juni 2008 14:09

alltså... jag läste en artikel i någon tidning nu någon dag, om just nu olika hemsidor på internet.

"Playhead, bilddagboken, apberget" - Samtidigt öser tidningar på med "beroende datorspel, wää" - Ehm? :P Det är väl fan ni vuxna som skapat spelen åt oss eller? Det är väl oftast folk över 18 som startar såna här sajter? Men det är vårat fel om man blir beroende, hur går det ihop? Hade inte någon fjant startat "WoW" t.ex, då skulle inte ungdomar (och vuxna då) spela det - ändå gnäller ni på att folk är beroende (oftast ungdomar)! :P

okej ;). Sedan är det väl ert fel också isåfall med globala uppvärmningen? för att ni inte lärde ungen/ungarna att... vad ska man säga, vissa säger "ta hand om naturen", rätt mycke tskitsnack, att man inte slänger skräp i skogen vet väl alla, det är ju förjävla hemskt, men att spotta ut sitt tuggummi framför barnen på trotoaren (eller ännu värre, som jag sett i krukor, fyfan, eller gräsmattor?!) det är naturligtvis Okej, ni är ju vuxna, ni ska bara lära oss att ta hand om naturen... *hrm* "Gå inte över gatan där, gå över övergångsstället" samtidigt så säger ni en vecka senare när någon plockar upp er med bil, "Åh, där är h*n ju! (på andra sidan gatan) skynda dig, vi springer över, det kommer inga bilar!" - Jah, det säger väl sig själv?

sedan folk som bloggar om "tror ni jag har anorexia?!!!! :D" är väl lite fånigt. eller lite & lite. det är bara förjävla tråkigt att läsa bloggar, där det bara står "Idag åt jag en banan" - Ameh, intressesmurfarna antecknar! eller inte.... jag har inga problem med folk som har anorexia, absolut inte. har haft kompisar som har det (och har?), men att srkiva ut det på en BLOGG. okej, det är sant, folk med anorexia/bulemi vägrar inse det(iaf typ av 99/100%). men att skriva ut det på en blogg och tillägna hela bloggen åt det?! som varningstecken kanske. men att skriva "Idag motionerade jag 3 timmar och åt en banan, men sedan fick jag ångest, för det var för mycket socker i bananen, så jag spydde upp det..." får mig som läsare att vilja spy själv. jag skiter rätt blankt i dina matvanor, det intresserar inte mig.
Och ja, jag kan vända om och gå, naturligtvis. Men om det kommer en liten 10 åring (titta på samhället, ungarna har msn vid 7 års ålder nu för tiden...) och tycker hon är sk. överviktig, så ser hon denna 20-30 åriga kvinna/tjej och tänker "Oh, så ska jag med göra!" och sätter igång och spyr upp maten och får anorexia, tror ni dom bryr sig om era små "läs inte bloggen om det stör er", STÖR? Nej nej neeeej! detta är ju jävlans nyttigt, nu kan ungen gå ner i vikt!
Är det så ni tänker när ni skapar en blogg? :O Att människor ska vända sig om. jag vet själv att är man tjock vill man gärna inte lämna såna sajter (vilket jag gjorde dock, men började träna massor efter att ha läst en sån blogg, nu är jag äntligen "fri").

Jag tycker det är rätt tråkigt att läsa... det sitter BARN och UMGDOMAR med dåligt självförtroende och trofan att några av dom hittar itll just din blogg, är det lika kul sedan att veta att era jävla problem, för att ni inte kan gå till en psykolog och/eller läkare & få veta om ni har anorexia eller ej, utan ni frågar på en blogg - hur ska VI veta om du har anorexia av att äsa en förbaskad blogg!? "Ni hae visst inget IQ, men jag vet inte om ni har anorexia" vill jag bara svara ibland! Så frustrerande är det!

sedan kan jag ju runda av med att säga detta förjäkliga hat mot Carola, som vissa säger "Carola Häck kvist" - Fasen vad jag önskar att ni fick träffa Carola privat. visst, jag kan inte säga "Åh Carola är så udnerbart bra!" - fö det tycker jag inte. men jag stör mig inte på hennes tro till Gud, på något sätt tycker jag det är rätt starkt att kunna stå upp med sin tro till Gud. Hur många vågar det i dagsläget? speciellt om man är så känd? sedan gillar jag faktiskt carolas GAMLA låtar, "Främling" "Jimmy tycker om mig" (eller hur går den sista?) men dom nya låter hemska, det erkänner jag. men jag går inte runt och ba "carola är uppblåsbar!" - Hon är fan ingen pool eller pool leksak så tyst med det alltså! hade ni velat höra det om er själva?!! visst hon kanske har dålig musik, skit i att lyssna, är hon på radio, byt kanal - kolla inte på TV pogramet med Carola då - att det är så förbaskat svårt!
Rita på bilder so mvisar att Carola t.ex dyrkar Satan tycker jag är löjligt. alla vet om att Carola är trogen till Gud - inget fel på det. :/ men vissa saker med Carola är hemskt, att ungen tydligen fick köra bil i knät på henne, vilket är riktigt farligt, men hur vet vi att det är sant? ATt ingen reporter ville ha en bra story och hittade på något? hur mår Carola efter allt skit i tidningar, pressen, och av allra mest... OSS FOLK!

"Samhället skruvas till mer och mer" - Ja ,det är sant. Men vi umgdomar gör då fasen inte allt själva så sluta med era artiklar i tidningen om ungarna som inte är uppfostrade - det är ert (ni föräldrars) ansvar att se till att ungarna blir lagliga osv! inte kan du säga att det är hans fel att han börjar knarka. för ni borde lärt honom att man aldrig ska testa drogerna från början. Tänk mer!

Sist, jag är inte aggressiv. bara förjävla trött på era bloggar & fördomar om folk!

//Wizy

Av Louise - 5 juni 2008 11:17

(LITEN DEL AV LÅTEN)

Divine - I'm so beautiful.

I'm gonna steal the show
steal the show.
There ain't nobody
better than me
can't you see?
Look at me!

I'm so beautiful
you've gotta believe it
I am beautiful.
I'm so beautiful
can't you see?
Look at me!
I said: I'm so beautiful

Well
everybody's welcome
to this point of
view.
We're all beautiful
can't you see?

Av Louise - 3 juni 2008 15:36

Folk går bara runt & snackar,
Varför kan ni inte bara fatta?
Jag orkar inte höra era rykten,
Jag pallar inte trycket.

Wizy här serru, och jag skiter i vad ni tycker om det
Ni kollar bara på mig, jag är inte dum
hallå, mannen, blev du stum?

Bara för jag inte pallar skolan, fick jag en tönt stämpel.
bara för jag inte ville mera och inte kom tillbaka till skolan, var jag en idiot.
Jag satt bara hemma, men ryktena gick på stan.
Inget jag orkat säga till om till någon.
Istället låste jag in mig på rummet och teg.

©Wizy


//Wizy

Av Louise - 3 juni 2008 15:32

hej!

har inte haft internet på ett tag. alltså inte kunnat sitta vid datorn från i torsdags kväll till idag, tisdag. men det var en fin helg iallafall. om man bortser från magontet. vet inte vad jag har. men var i skolan igår & läkarn. läkaren hittade inget fel på min mage. blir det värre ska jag till akuten... najs... )= och jag ska inte på klassresan imorgon heller pga magen. tydligen folk i klassen som reagerat, men just nu är jag självisk & tar min hälsa först. (vilket jag iof alltid gör. lalla).

i helgen så var jag uet som fan. hela lördagen, i söndags var jag barnvakt åt Liam (brorsans unge) och sedan ute på promenad 3 timmar.

nästa vecka kommer Thessan & Andreas med Nicki och sover över. kul. får sommarlov med, wih! =D

nu ska jag väl lägga mig och läsa en bok, är helt trött... av någon dum andledning som jag inte vet. nåja. trevlig dag, hoppas ni hade en fin helg, även fast jag inte var där/här =).

//Wizy

Av Louise - 3 juni 2008 15:22

Hårfärg: blont. :P
Ögonfärg: Eh, den som kan beskriva min ögonfärg kan ju hojta till... Jag kör väl på blå/grön/brun blandning? HAHA xD.
Längd: kortiiiiiiis !      But i don''t care ! :D
Studerar: grundskolan. blärk!
Favoritklädesplagg: Jeans ;).
Har alltid med mig i väskan: mobilen.
Dricker jag läsk dricker jag: COCA COLA & FANTA! :P
Tatueringar, piercings: Inget utav dom, på ett tag. ;p
På datorns skrivbord har jag en bild av: nån ful blå konstig bild >.<
Imorgon kommer jag: vet inte.
I sommar kommer jag klä mig i: shorts, linnen, t-shirts, m.m x)
Jag är född:  19 April 1995. ^^
Om jag fick byta klädstil med någon tv-roll skulle det vara: Vene :).
Min all time favourit parfym är: asso, vene xD
Nu ska jag: byta låt ;')
Kändis jag på något mystiskt sätt alltid läser om: Nanne grönvall, Björn Gustafsson xD
Höger eller vänsterhänt: höger. :D
Humör just nu: glad & trött/grinig. 
Favoritgodis: Njäe, inte förtjust i godis....
Nåt jag absolut inte äter: blodpudding, lever, ärtsoppa & sushi :O.
Kläder just nu: svarta mjukis byxor, randig t-shirt (som aldrig visats i skolan, Haha) & svarta byxor. (oh ja, mycket svart!)
Musik just nu: Fonky Fresh & RMK. <3
Va sa du senast: "jag hoppas att jag är den förebild jag vill vara" xD
Sommarplaner: Softa, rida ;).
Fisk eller badkruka: wtf..
Hur många kuddar: tre + en prynads.
Tror du på mirakel: Eh? gör jag la. ;S
Bio eller promenad: promenad.
Favoritväder: soligt och varmt! :D
Det här är jag bra på: Nörda vid datorn & softa.
Tre saker att ta med på en öde ö: mobiltelefon, motordriven båt & någon som kan köra båten när jag snackar i tele. ^^' HAHA!
Morgon eller nattmänniska: nattmänniska.
Spara eller slösa: slösa är jag bra på.
Hur är din drömkille: haha, bara jag får veta:D.
Finns det liv på andra planeter: nej.
Hur många barn vill du ha: 0..
Är du kittlig: ja.
Snarkar du: nej. 
Stjärntecken: vädur
Rädd för insekter: nej.
Äckligaste djuret: Mördarsniglar.
Chips, morötter eller godis: Morötter -.-' (haha vad nyttig jag lät *s*).
Pizza eller hamburgare: hamburgare.
Skriver du dagbok: nej.
Stökigt eller välstädat: Mellanfint ;P, stökigt för andra fint för mig HAHA.
Gungar du på stolen: NEEEEEEEEEEEJ, efter att smällt i huvudet i ett element la jag av -.-',
Skulle du kunna hoppa Bungyjump: absolut inte.
Vilken hand håller du gaffeln i: höger...
Hur många syskon har du: 0 faktiskt.  fast har iof 4 halvsyskon, 2 systrar & 2 bröder (alla äldre).

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards