Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Louise - 27 juni 2008 23:58

Gjorde ett personlighetstest jag hittade på en blogg nyss (; Dom som är med fet text har jag tänkt bli eller vill :) så bra ämnen är det ju iaf ;). Psykolog? Wii, not.

Mitt resultat blev:

"Din personlighetstyp:

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.

Kärriärer som skulle kunna passa dig:

Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, SYO-konsulenter, journalister, religionslärare."

Vill du göra detta test gå in på:
http://se.41q.com


//Wizy

Av Louise - 27 juni 2008 16:57

2 bilder på Nicki (;

Sedan 2 bilder på klassen, från 5a. Lägg märke till killarnas fina dans och Vires jätte fina min, haha ^^     (Vire sötis, hahahah)

//Wizy

Av Louise - 27 juni 2008 16:16

Fick precis en bild av Thessan på mejlen. Hrm. Något blev dock fel, men det kommer fler senare. Jag lovar. ;) Tills vidare får ni nöja er med "lilla" Nicki's nos när hon står på Thessans balkong och kollar på en hundkompis där nere! :)

//Wizy

Av Louise - 27 juni 2008 15:59

Har ni hört Sebastian Kranz? Så förbaskat bra.
14 år och en jätte bra låt, och jätte bra låtar! :)

Själv gillar jag epersonligen bäst "Ta tag i situationen" :)
Hans låtar är verkligen bra, samtidigt som han är rätt snygg också, haha! :)
Hoppas inte han slutar när han kommer in "mer" i tonåren (Fan heter det? hjärnan st¨r stilla XD), well... har inget mer att säga än att han verkligen... rockar.

Verkligen något jag spelar ofta! ;)

//Wizy

Av Louise - 27 juni 2008 15:32

Tjenare.

Det är fredag idag. Brukar innebära burstädning, men idag är det rent. Behövs inte städas så jätte ofta när man har så stort med så lite grisar. :P
Jag sitter och dricker coca cola och äter chillinötter. Det är något jag nästa nalltid gör på fredagar. och till middag blir det vegetarisk pizza (så jag slutade med nötterna nyss..)

Ringde även syster yster nyss. :P Vi pratade lite om hon och Nicki ska komma till mig nu i helgen och gå på långpromenad i slottskogen. Vi + Nicki får motion, ag får skvallra med syrran och trffa Nicki, 3 flugor i en smäll ;).

Nu ska jag vänta på min vegetariska pizza och hämta upp ett marsvin i famnen...

//Wizy

Av Louise - 27 juni 2008 14:52

Sweet Dream's Let's Make A joyfull Noice, "Sally"


Den 31/8 2007 föddes den lila Sally hemma hos Sweet Dream's. Moonia's Eve of eden var mamma till underverket. Även
Sweet Dream's Joy to the world
Sweet Dream's "Bamse-Lina", kom i kullen.

Sally's mamma, Moonias Eve of eden förstog nog inte riktigt eftersom hon slutade amma Sally & hennes syskon. Då ryckte Sandra in och räddade dom, vilket jag & min familj givetvis är otroligt glada över.
I mars 2006 satte Sandra ut annons på Sally på marsvin.ifokus Jag nappade direkt när jag såg henne. Jag addade henne (Sandra alltså) på MSN direkt och småpratade med hennes kompis Anna (som har marsvinsuppfödningen Starlight's) lite medans Sandra fotograferade Sally. Vilket inte var lätt - hon vill(e) ju verkligen inte sitta still.
Så blev det bestämt. Sally och Asta skulle flytta hem till mig! Så 19/4 kom dom hem till mig.

Den 26/4 träffades Maggie, Asta, sally & Våfflan tillsammans förta gången. Det gick faktiskt förvånansvärt bra. Efter massa tjafs, som slutade med att Sally & Asta fick sitta med ny kompis i varsin bur tills dom lugnat sig alla fyra, så gick det riktigt bra. Idag är dom bästa kompisar och myser med varandra.

(//Wizy)

Av Louise - 27 juni 2008 14:50

Sweet Dream's Queen Of My Heart "Asta" <3

Berättelsen om Asta:
Asta kom till mig 19 April 2008 tillsammans med Sally från teddy marsvinsuppfödaren Sweet Dreams.
Men vad hände igentligen innan? Jag har samlat lite information jag fått av Sandra (Sweet Dreams).

Det började den 9 Juni 2005. Det var dags för Moonia's Jing Ting att föda fram sina små bebisar. Ut kom 2 fina tjejer och 2 fina grabbar.
Sweet Dream's King of the night
Sweet Dream's King of love
Sweet Dream's Queen of my heart
Sweet Dream's Dancing queen.

Både King Of The night & King of love flyttade snart därifrån.
Även Dancing Queen flyttade.
Kvar fanns "lilla" Asta med sina 90g.
Asta växte och blev en fin tös!
Den 29/3 2006, fick även Asta pröva på att bli mamma åt 4 små ungar. 2 flickor och 2 pojkar.
Sweet Dream's My little flowerprincess (Numera kallad Agnez)
Sweet Dream's Dark princess (Numerad kallad Naamah)
Sweet Dream's Prince of the Starlight (Kallad Star) - AVLED 28 MARS, 2006!
Sweet Dream's Prince Charming (Kallad Charming) - AVLED 31 MARS, 2006!

Det var den första och sista kull Asta fick.

Någon gång under Mars månad så skulle jag köpa Sally. Jag fick ett erbjudande av Sandra att även få med en pansionärad tjej, eftersom jag var lite smått orolig om det skulle funka med mina redan dåvarande marsvin, Maggie & Våfflan. Jag valde Asta! Och det är inget jag ångrar.
Hon älskar att naffsa på fingrarna och kan lägga sig och vila i knät efter en stund.
Idag bor alla 4 (Sally, Maggie, Asta & Våfflan) i 2 ihopsatta gallerburar med dubbelt så stor hage till. - Ett rätt lyckat pansionär liv med andra ord! ;)

(//Wizy)

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards