Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Louise - 25 juni 2008 20:35

DITT LIV:

Vad heter du? - Emi
I mellannamn? - Det jag heter.
Vart bor du? - Göteborg.
Trivs du där? - Jadå.
Brukar du läsa horoskop? - Ja.
Har du körkort? - Nej.
Favoritdjur? - Hund, marsvin & häst.
Vad spenderar du dina pengar på? - Godis & saker till marsvinen ^^
Antal kuddar i sängen? - 4.
Kan du baka bullar? - Ja.
Bläck eller blyerts? - Beror på vad jag ska skriva.
Mc donald's eller burger king? - Burger King.
Är du allergisk mot något? - Nej.
Äger du ett busskort? - Ja.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? - blå.
Hur ser du ut idag? - Vrålhet - haha.
Nästa mål i ditt liv? - Köpa nya kläder.
Vad såg du senast på tv? - hrm. Vet inte vad det hete.
Hur svarar du i mobilen? - "hallå?"
Vem ringde dig senast? - Lisa (Min moster).
Vad sa den som ringde? - "Kommer ni i helgen? När kommer ni och vilka kommer?" osv.
Antal timmar sömn inatt? - Jag vet inte. 10 kanske, kanske mer.
Sov du ensam? - Ja.

SENASTE PERSON SOM:

Sov i din säng: Jag.
Såg dig gråta: Jag gråter inte framför folk.
Fick dig att gråta: Malin.
Du gick på bio med: Ehrm, jag går inte på bio. Bara bortkastade pengar för att några fuckade jävlar ska sitta och prata högljutt, när man skriker att dom ska hålla käften fortsätter dom. Det var något/några år sedan sedan sist så, men jag tror det var min moster & hennes unge.
Du gick på stan med: Mamma.
Skällde på dig: Malin.
Skickade ett e-mail till dig: Jag läser knappt mina mejl så ingen aning.

HAR DU NÅGONSIN:

Sagt "jag älskar dig" och menat det?: Ja.
Bråkat med ditt husdjur?: Nej.
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag?: Ja.
Tar du droger?: Nej.
Vad är du mest rädd för?: Jag är höjdrädd, klarar vissa höjder men inte särskilt högt.
Vilka kläder sover du i?: T-shirt o trosor oftast.
Vart vill du gifta dig?: På en strand i något varmt land eller i kyrkan.
Vad hatar du verkligen?: Ingenting.
Har du varit kär?: Ja.
Kör du bil? : Nej.
Har du ett jobb?: Ja, det kallas "marsvins slav". 24/7 ;P
Gillar du att ha folk omkring dig?: Nej kan jag väl inte påstå.
Är du ett hälsofreak?: Nej.

STUFF:

Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på?: Ja.
Är du ensam nu?: Nej. Mamma är i vardagsrummet och grisarna på golvet.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta?: Kassa låtar!
Vill du gifta dig?: Naturligtvis.
Vill du ha barn?: Njäe, om jag hittar den rätta mannen kanske.

FAVORIT:

Rum i huset?: mitt.
Typ av musik?: Rock/Hiphop :).
Månad?: Juni.

HAR DU UNDER DE SENASTE 48 TIMMARNA:

Gråtit?: Nej.
Köpt någonting?: Ja.
Varit sjuk?: Nej.
Sjungit? : Nej.
Sagt "jag älskar dig"?: Nej.
Velat säga till några att du älskar dem?: Nej.
Träffat nån ny person?: Nej.
Saknat någon?: Ja.
Kramat någon?: Ja.
Kysst någon?: Nej.
Haft sex med någon?: Nej.

FÖRSTA:

Första bästa kompis: ****** <3
Första jobb: Marsvinsslav.
Första inhandlade skiva: Ingen aning. Säkert någon barnsaga?
Första förälskelse: Skäms rätt mycket över det så tänker inte säga ;). 
Första begravning?: det har man ju inte vart på ännu. *puh*
Första piercing/tatuering: Inget sånt skit här, än.

SENASTE:

Låt du hörde: Issa - Det bästa man kan få (lyssnar på nu)
Film du såg: Minns inte.
Sak du stal: En sko ^^
Människa du slog: Vire.
Stora Bussresan: Förra sommarn, hem från Lisa ^^' Åkte buss i 5 timmar.
Långa samtal: Syster(dvs thessan).

Av Louise - 25 juni 2008 20:34

Hur skulle ditt avskedsbrev se ut ?

Hej pappa.
Jag vet inte hur ja ska säga det här men, ja orkar inte mer.
Hela livet handlar om att göra en film.
Du, när jag andades första gången, insåg jag att min oskuld är borta
Därför skickar jag tillbaka mina drömmar.
Hoppas du får en underbar helg.
din Emi.


VAD HAR DU FÖR UNDERKLÄDER PÅ DEJ ?

rosa- mamma
svarta- pappa
vita- älskling
oranga- morfar
lila- mormor
blåa- syrran
gula-brosan
gröna- svikare
röda- farmor
bruna- farfar
annat- gubben lilla


VILKEN DRICKA ÄR BÄST ?

mjölk- jag är gravid
läsk- ja orkar inte mer
vin- jag är lesbisk
öl- jag är inte smart
vatten-jag är aldrig din mer
saft- jag är över 48
oboy- jag är en utomjording
annat- jag är så ortoligt kär


VILKEN MAT ÄR BÄST ?

tacos- göra en film
resturang- göra något meningsfullt
pannkakor- göra en skyltdocka med barn
gröt- göra dej besviken
pasta- göra allt för dej
kött- göra en tv-show
annat- göra massa godis


VILKET HUMÖR ÄR DU PÅ NU ?

inget - spydde
glad- andades
ledsen- cyklade
besviken- jodlade
arg- arbetade
orolig- gungade
sur- älskade
upphetsad- sjöng
annat- klättrade



VILKEN FÄRG HAR DU PÅ DIN TRÖJA ?

Blå- min mamma är brunnet
vit- min oskuld är borta
svart- mina ögonfransar är onormalt korta
lila- min fisk är död
brun- mina drömmar är svikna
rosa- min granne är med i bolibompa
grön- mina tankar finns inte mer
gul- min ubåt har inget namn
röd- mina rosor är vissna
orange- min klass är CP
annat- mina känslor är borta


VAD BÖRJAR DITT NAMN PÅ ?

a/b- min ring
c/d- mina känslor
e/f- mina drömmar
g/h- min oskuld
i/j- min cykel
k/l- min katt
m/n- mina tankar
o/p- min tandbvärk
q/r- mina barnbarn
s/t- min huggorm
u/v- min mobiltelefon
w/x/y- mina hormoner
z/å- min stereo
ä/ö- mina ostron


VILKET NUMMER ÄR BÄST ?

1- bra jul
2- tjej du förtjänar
3- 12 växlad cykel
4- tandvärk från mej
5- otrevlig påsk
6- groda som heter dante
7- jävla piss sommar
8- kille som är bög
9- kompis som behöver dig
10- kram
11- utomjordisk attack
12- kärleks full familj
annat- underbar helg


VAD HAR DU FÖR FÄRG I DITT RUM ?
 
vitt- din
brunt- pussar
svart- kramar
lila- strypningar
grönt- kräkningar
gult- M.V.H
rosa- hångel
orange- hatningar
annat- kärleksfulla

Av Louise - 25 juni 2008 20:33

Jag känner ångest över att jag någonsin lärde känna dig!

//Wizy

Av Louise - 25 juni 2008 20:32

Du Vet Att Jag Är Evigt Tacksam För Att Du Står Vid Min Sida. :)

//Wizy

Av Louise - 25 juni 2008 20:22

Jaha, okej. :) 7a, här kommer jag som klasslistorna kom idag :P. (Jag - idag).

Jag är absolut inte rasist eller något sådant nu!
Men fan vad jag kom och tänka på Lukas när jag läste igenom klasslistan... "Abdulla" finns det en som heter, genast tänkte jag på Lukas som alltid kallade sig för Abdulla i 6an. Tänk om dom hade kommit i samma klass! Abdulla 1 och Abdulla 2. Haha! xD

OK min klass dårå.
Kom i samma klass som Georigo, Stefan, Veronica, William, Richard från 6a. Sedan ja, läs och häpna! JOHN! Som gick i vår klass i lågstadiet har kommit i min klass :o) herregud liks :P.

aja. Vire som sa att jag kom i samma klass som hon och Kevin. Men men. Undra om Matilda & Johanna kommer i samma klass, eller om dom sätts i varsin, och var Kevin ska gå för klass...? Jag borde ringa, men sanningen är att jag inte orkar. ;)

//Wizy

Av Louise - 25 juni 2008 20:17

Åh, jag saknar Nicki! Lilla voffsen. Gullungen :') Så jävla söööt är hon! <3

Vill ha hit henne.

Thessaaaaaaaaan, kan du inte komma några timmar så kan vi ta en lång promenad med Nicki i slottskogen? (A) om hon orkar det vill säga :/

//Wizy

Av Louise - 25 juni 2008 20:10

Oj, sorry för att man är så himla oaktiv... Jag måste bättra mig, ajg vet. Men har ju varit bortrest onsdag - måndag - skulle vara tills på fredagen, men ändrade planer. =) Bla min förjävliga ångest. Nere i depression igen också...

Hemma från Värmland iaf. :D Kom igår. Fett kul :)

Första dagen på onsdagen när vi kom så gjorde vi inte mycket. Kollade till hästarna, dom såg glada ut när vi kom - eller var det inbillning? haha.
Sedan torsdagen så såg vi naturligtvis på fotbollen (eller var det i onsdags de var?) Sverige loosa. Gamla, tråkiga, fega - det är vårt lag! -.-'

Sedan på fredagen kom Elin & Emma, mina 2 kusiner med deras föräldrar xP. Sedan åt vi. Jag & Emma tog massa ego bilder med min mobil. (Jag var stygg och raderade dom eferåt. xD haha) det var jobbigt faktiskt. Satt på knä ju och hon skulle stå upp för att vi skulle komma med båda två, suck liks. ^^ haha men iaf :P
Sedan spelade vi kubb.

LAG 1: Jag, Elin, Micke & mormor.
LAG 2: Maria, Emma, Svenna & Lisa.

Lag 1 vann :D wih. x) haha.

Sedan på lördagen åkte vi till morfars gravsten & la dit lite blommor. rip. Sedan en skärgårdstur - det är någon tradition vi har. Vi är alltid där typ. ;P Kollade på Picasso skulpturen.

Sedan söndagen var ingen rolig. Mest gråt. Det brast inom mig...

Så på måndagen åkte vi hem. Det var en tjatig gubbe som satt och tjatade med alla han kunde. både i telefon och andra på bussen, dom snackade glatt med honom dock. haha. Jag satt typ bara och kollade ut genom fönstret. Han bakom mig bjöd på godis, schysst. ^^
Vi var 30 minuter sena eftersom en handikappad's assistent var typ inte där & han hittade inte sin väska. Drygt! Han brevid mig gick tillslut ut och hittade typ väskan - sen bar det åt till Trollhättan. haha. :P

//Wizy

Av Louise - 25 juni 2008 19:59

Eftersom många har frågat om varför jag slutar på iFokus tänkte jag bara säga det kort - eller långt.

Det började med personangrepp på marsvin ifokus, jag anmälde aldrig till Diana (den dåvarande värden) och sket väl i det. Insidan brändes men jag sket i att svara.
Sedan fick jag endast pikar i alla trådar när Camilla blev sajtvärd för marsvin ifokus, då blev jag småsur. Att få skit hela tiden i 1 år är lika tråkigt som det låter. Så till slut svalde jag min stolthet på samma sätt jag försökte svälja gråten och lämnad sajten. Ja, grattis. Ni fick iväg mig därifrån.

Sedan började det på Skrivlust.
Där kände jag mig inte sviken alls av medlemmarna, men absolut av dom som höll i själva Skrivlust, alltså medarbetarna.
2 nya medarbetare togs in, i stort sätt ingen diskution. Jag sa från början att jag hade dålig magkänsla av den ena, ändå tog dom in den. Antagligen för det var "fler mot en" och att dom "tyckte ju att han var så bra" - Jahapp. Ska inte alla sammarbeta då? OK. Visst.
Alltid fick jag kritik av vad jag skrev, var jag inte för oseriös var jag för grinig, ja, allt jag skrev gnällde dom på i princip.
Jag fick lust att sätta igång själv, men dom fick göra samma misstag som jag, och om jag gnällde var det bara "Åh, nu verkar du grinig...." - Ja, jag är ju förbannad på er, riktigt jävla less.

Sedan skrev jag en tråd som bara medarbetare/sajtvärden ser, där jag skrev det. Att läsa deras svar var fan skrattretande. Som dom satt där och hånade mig bara. Löjligt! Dom påstog även att jag missförstog, något jag är 100% säker på att jag inte alls gjort.
Det är liksom droppen för min del. Att höra att jag missforstog, när man kan läsa deras svar dom gett till mig säger ju att jag har rätt.

Nu har jag reggat mig på andra skrivsajter (EJ på ifokus) och kommer aldrig gå in på Skrivlust iFokus igen - ingen sida för mig, det känns.

Och om ni från skrivlust inte tycker att jag ska skriva detta så trösta er med att jag hänger inte ut det, men jag vill spotta ur massa om er! Även fast detta håller jag god ton, har er anonyma och säger inte vad ni sa helt. Så... ni har inget att gnälla på :) folk ska få reda på vad som händer bakom rampljuset!

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards