Alla inlägg under juni 2008

Av Louise - 27 juni 2008 15:32

Tjenare.

Det är fredag idag. Brukar innebära burstädning, men idag är det rent. Behövs inte städas så jätte ofta när man har så stort med så lite grisar. :P
Jag sitter och dricker coca cola och äter chillinötter. Det är något jag nästa nalltid gör på fredagar. och till middag blir det vegetarisk pizza (så jag slutade med nötterna nyss..)

Ringde även syster yster nyss. :P Vi pratade lite om hon och Nicki ska komma till mig nu i helgen och gå på långpromenad i slottskogen. Vi + Nicki får motion, ag får skvallra med syrran och trffa Nicki, 3 flugor i en smäll ;).

Nu ska jag vänta på min vegetariska pizza och hämta upp ett marsvin i famnen...

//Wizy

Av Louise - 27 juni 2008 14:52

Sweet Dream's Let's Make A joyfull Noice, "Sally"


Den 31/8 2007 föddes den lila Sally hemma hos Sweet Dream's. Moonia's Eve of eden var mamma till underverket. Även
Sweet Dream's Joy to the world
Sweet Dream's "Bamse-Lina", kom i kullen.

Sally's mamma, Moonias Eve of eden förstog nog inte riktigt eftersom hon slutade amma Sally & hennes syskon. Då ryckte Sandra in och räddade dom, vilket jag & min familj givetvis är otroligt glada över.
I mars 2006 satte Sandra ut annons på Sally på marsvin.ifokus Jag nappade direkt när jag såg henne. Jag addade henne (Sandra alltså) på MSN direkt och småpratade med hennes kompis Anna (som har marsvinsuppfödningen Starlight's) lite medans Sandra fotograferade Sally. Vilket inte var lätt - hon vill(e) ju verkligen inte sitta still.
Så blev det bestämt. Sally och Asta skulle flytta hem till mig! Så 19/4 kom dom hem till mig.

Den 26/4 träffades Maggie, Asta, sally & Våfflan tillsammans förta gången. Det gick faktiskt förvånansvärt bra. Efter massa tjafs, som slutade med att Sally & Asta fick sitta med ny kompis i varsin bur tills dom lugnat sig alla fyra, så gick det riktigt bra. Idag är dom bästa kompisar och myser med varandra.

(//Wizy)

Av Louise - 27 juni 2008 14:50

Sweet Dream's Queen Of My Heart "Asta" <3

Berättelsen om Asta:
Asta kom till mig 19 April 2008 tillsammans med Sally från teddy marsvinsuppfödaren Sweet Dreams.
Men vad hände igentligen innan? Jag har samlat lite information jag fått av Sandra (Sweet Dreams).

Det började den 9 Juni 2005. Det var dags för Moonia's Jing Ting att föda fram sina små bebisar. Ut kom 2 fina tjejer och 2 fina grabbar.
Sweet Dream's King of the night
Sweet Dream's King of love
Sweet Dream's Queen of my heart
Sweet Dream's Dancing queen.

Både King Of The night & King of love flyttade snart därifrån.
Även Dancing Queen flyttade.
Kvar fanns "lilla" Asta med sina 90g.
Asta växte och blev en fin tös!
Den 29/3 2006, fick även Asta pröva på att bli mamma åt 4 små ungar. 2 flickor och 2 pojkar.
Sweet Dream's My little flowerprincess (Numera kallad Agnez)
Sweet Dream's Dark princess (Numerad kallad Naamah)
Sweet Dream's Prince of the Starlight (Kallad Star) - AVLED 28 MARS, 2006!
Sweet Dream's Prince Charming (Kallad Charming) - AVLED 31 MARS, 2006!

Det var den första och sista kull Asta fick.

Någon gång under Mars månad så skulle jag köpa Sally. Jag fick ett erbjudande av Sandra att även få med en pansionärad tjej, eftersom jag var lite smått orolig om det skulle funka med mina redan dåvarande marsvin, Maggie & Våfflan. Jag valde Asta! Och det är inget jag ångrar.
Hon älskar att naffsa på fingrarna och kan lägga sig och vila i knät efter en stund.
Idag bor alla 4 (Sally, Maggie, Asta & Våfflan) i 2 ihopsatta gallerburar med dubbelt så stor hage till. - Ett rätt lyckat pansionär liv med andra ord! ;)

(//Wizy)

Av Louise - 25 juni 2008 20:35

DITT LIV:

Vad heter du? - Emi
I mellannamn? - Det jag heter.
Vart bor du? - Göteborg.
Trivs du där? - Jadå.
Brukar du läsa horoskop? - Ja.
Har du körkort? - Nej.
Favoritdjur? - Hund, marsvin & häst.
Vad spenderar du dina pengar på? - Godis & saker till marsvinen ^^
Antal kuddar i sängen? - 4.
Kan du baka bullar? - Ja.
Bläck eller blyerts? - Beror på vad jag ska skriva.
Mc donald's eller burger king? - Burger King.
Är du allergisk mot något? - Nej.
Äger du ett busskort? - Ja.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? - blå.
Hur ser du ut idag? - Vrålhet - haha.
Nästa mål i ditt liv? - Köpa nya kläder.
Vad såg du senast på tv? - hrm. Vet inte vad det hete.
Hur svarar du i mobilen? - "hallå?"
Vem ringde dig senast? - Lisa (Min moster).
Vad sa den som ringde? - "Kommer ni i helgen? När kommer ni och vilka kommer?" osv.
Antal timmar sömn inatt? - Jag vet inte. 10 kanske, kanske mer.
Sov du ensam? - Ja.

SENASTE PERSON SOM:

Sov i din säng: Jag.
Såg dig gråta: Jag gråter inte framför folk.
Fick dig att gråta: Malin.
Du gick på bio med: Ehrm, jag går inte på bio. Bara bortkastade pengar för att några fuckade jävlar ska sitta och prata högljutt, när man skriker att dom ska hålla käften fortsätter dom. Det var något/några år sedan sedan sist så, men jag tror det var min moster & hennes unge.
Du gick på stan med: Mamma.
Skällde på dig: Malin.
Skickade ett e-mail till dig: Jag läser knappt mina mejl så ingen aning.

HAR DU NÅGONSIN:

Sagt "jag älskar dig" och menat det?: Ja.
Bråkat med ditt husdjur?: Nej.
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag?: Ja.
Tar du droger?: Nej.
Vad är du mest rädd för?: Jag är höjdrädd, klarar vissa höjder men inte särskilt högt.
Vilka kläder sover du i?: T-shirt o trosor oftast.
Vart vill du gifta dig?: På en strand i något varmt land eller i kyrkan.
Vad hatar du verkligen?: Ingenting.
Har du varit kär?: Ja.
Kör du bil? : Nej.
Har du ett jobb?: Ja, det kallas "marsvins slav". 24/7 ;P
Gillar du att ha folk omkring dig?: Nej kan jag väl inte påstå.
Är du ett hälsofreak?: Nej.

STUFF:

Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på?: Ja.
Är du ensam nu?: Nej. Mamma är i vardagsrummet och grisarna på golvet.
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta?: Kassa låtar!
Vill du gifta dig?: Naturligtvis.
Vill du ha barn?: Njäe, om jag hittar den rätta mannen kanske.

FAVORIT:

Rum i huset?: mitt.
Typ av musik?: Rock/Hiphop :).
Månad?: Juni.

HAR DU UNDER DE SENASTE 48 TIMMARNA:

Gråtit?: Nej.
Köpt någonting?: Ja.
Varit sjuk?: Nej.
Sjungit? : Nej.
Sagt "jag älskar dig"?: Nej.
Velat säga till några att du älskar dem?: Nej.
Träffat nån ny person?: Nej.
Saknat någon?: Ja.
Kramat någon?: Ja.
Kysst någon?: Nej.
Haft sex med någon?: Nej.

FÖRSTA:

Första bästa kompis: ****** <3
Första jobb: Marsvinsslav.
Första inhandlade skiva: Ingen aning. Säkert någon barnsaga?
Första förälskelse: Skäms rätt mycket över det så tänker inte säga ;). 
Första begravning?: det har man ju inte vart på ännu. *puh*
Första piercing/tatuering: Inget sånt skit här, än.

SENASTE:

Låt du hörde: Issa - Det bästa man kan få (lyssnar på nu)
Film du såg: Minns inte.
Sak du stal: En sko ^^
Människa du slog: Vire.
Stora Bussresan: Förra sommarn, hem från Lisa ^^' Åkte buss i 5 timmar.
Långa samtal: Syster(dvs thessan).

Av Louise - 25 juni 2008 20:34

Hur skulle ditt avskedsbrev se ut ?

Hej pappa.
Jag vet inte hur ja ska säga det här men, ja orkar inte mer.
Hela livet handlar om att göra en film.
Du, när jag andades första gången, insåg jag att min oskuld är borta
Därför skickar jag tillbaka mina drömmar.
Hoppas du får en underbar helg.
din Emi.


VAD HAR DU FÖR UNDERKLÄDER PÅ DEJ ?

rosa- mamma
svarta- pappa
vita- älskling
oranga- morfar
lila- mormor
blåa- syrran
gula-brosan
gröna- svikare
röda- farmor
bruna- farfar
annat- gubben lilla


VILKEN DRICKA ÄR BÄST ?

mjölk- jag är gravid
läsk- ja orkar inte mer
vin- jag är lesbisk
öl- jag är inte smart
vatten-jag är aldrig din mer
saft- jag är över 48
oboy- jag är en utomjording
annat- jag är så ortoligt kär


VILKEN MAT ÄR BÄST ?

tacos- göra en film
resturang- göra något meningsfullt
pannkakor- göra en skyltdocka med barn
gröt- göra dej besviken
pasta- göra allt för dej
kött- göra en tv-show
annat- göra massa godis


VILKET HUMÖR ÄR DU PÅ NU ?

inget - spydde
glad- andades
ledsen- cyklade
besviken- jodlade
arg- arbetade
orolig- gungade
sur- älskade
upphetsad- sjöng
annat- klättrade



VILKEN FÄRG HAR DU PÅ DIN TRÖJA ?

Blå- min mamma är brunnet
vit- min oskuld är borta
svart- mina ögonfransar är onormalt korta
lila- min fisk är död
brun- mina drömmar är svikna
rosa- min granne är med i bolibompa
grön- mina tankar finns inte mer
gul- min ubåt har inget namn
röd- mina rosor är vissna
orange- min klass är CP
annat- mina känslor är borta


VAD BÖRJAR DITT NAMN PÅ ?

a/b- min ring
c/d- mina känslor
e/f- mina drömmar
g/h- min oskuld
i/j- min cykel
k/l- min katt
m/n- mina tankar
o/p- min tandbvärk
q/r- mina barnbarn
s/t- min huggorm
u/v- min mobiltelefon
w/x/y- mina hormoner
z/å- min stereo
ä/ö- mina ostron


VILKET NUMMER ÄR BÄST ?

1- bra jul
2- tjej du förtjänar
3- 12 växlad cykel
4- tandvärk från mej
5- otrevlig påsk
6- groda som heter dante
7- jävla piss sommar
8- kille som är bög
9- kompis som behöver dig
10- kram
11- utomjordisk attack
12- kärleks full familj
annat- underbar helg


VAD HAR DU FÖR FÄRG I DITT RUM ?
 
vitt- din
brunt- pussar
svart- kramar
lila- strypningar
grönt- kräkningar
gult- M.V.H
rosa- hångel
orange- hatningar
annat- kärleksfulla

Av Louise - 25 juni 2008 20:33

Jag känner ångest över att jag någonsin lärde känna dig!

//Wizy

Av Louise - 25 juni 2008 20:32

Du Vet Att Jag Är Evigt Tacksam För Att Du Står Vid Min Sida. :)

//Wizy

Av Louise - 25 juni 2008 20:22

Jaha, okej. :) 7a, här kommer jag som klasslistorna kom idag :P. (Jag - idag).

Jag är absolut inte rasist eller något sådant nu!
Men fan vad jag kom och tänka på Lukas när jag läste igenom klasslistan... "Abdulla" finns det en som heter, genast tänkte jag på Lukas som alltid kallade sig för Abdulla i 6an. Tänk om dom hade kommit i samma klass! Abdulla 1 och Abdulla 2. Haha! xD

OK min klass dårå.
Kom i samma klass som Georigo, Stefan, Veronica, William, Richard från 6a. Sedan ja, läs och häpna! JOHN! Som gick i vår klass i lågstadiet har kommit i min klass :o) herregud liks :P.

aja. Vire som sa att jag kom i samma klass som hon och Kevin. Men men. Undra om Matilda & Johanna kommer i samma klass, eller om dom sätts i varsin, och var Kevin ska gå för klass...? Jag borde ringa, men sanningen är att jag inte orkar. ;)

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards