Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Louise - 23 oktober 2008 16:22

Hej allihopa.


Och nu var det några timmar sedan bloggningen, typ.

Jag har stuckit och handlat åt min mor, men när jag kommit halvvägs frågar en dam mig om jag har väldigt bråttom. Vilket jag inte hade. Hade en känsla av att hon behövde hjälp, och hon var tydligen svimm färdig. Så jag stödde henne till trampan några meter bort.
Trevlig dam faktiskt... Började prata om drottning Louise som fanns flera år innan jag föddes... (Man måste ju presentera förnamnet, det är bara så).


Iallafall, som hon även sa: Nu har jag gjort dagens goda gärning och kan vara en djävul resten av dagen.

Hehe.


Men det är faktiskt sant på ett sätt.

Jag hjälpte henne, jag handlade middag (kyckling), åt mamma & mig, och jag gladde tydligen en trevlig flicka (Lisa?) som fotograferar som en Gud. 

Att sprida glädje är en glädje :).


Nu ska jag städa en av marsvinsburarna. Om inte båda. :)

Cya.

Ps; Igår gjorde jag ju en god gärning genom att handla kina mat åt mig och mamma.


//Wizy

Av Louise - 23 oktober 2008 15:14

Du klarade det, att flytta berg är nog så svårt trots att man sliter väldigt hårt. Men du har lyckats med någonting stort. Och nått ditt mål med det du gjort. Nu har du fått var du begärt - Det som alltid varit mödan värd.
Så unna dig en stor portion av stolthet för din presentation.


Jag hittade detta kortet som jag köpte 2005, mitt första kortmed en dikt på.. har nog flertal någonstans i rummet, vet inte vart dock. men men.

Av Louise - 23 oktober 2008 14:11

Shenare alla glada människooooor!

Går min glädje att ta miste på just nu? Jag sitter och sjunger på Hög volym med Sara Löfgren, med en hårborste som mick med ett nästan löjligt stort leende.

Och ett tuggumi jag tuggar på mellan meningarna...


Det var en sådan trist morgon i morse, ni vet, då man inte vill gå upp. Det ville jag inte heller, och mådde dåligt. Ja, jag fick ångest.

Men jag är stolt, för jag fick iallafall iväg ett sms till en polare. Lärarna kan väl inte tro jag ska ringa Gud och be honom meddela dom nr dom är på... ska... på utflykt?


Dessutom är jag sääääker på att det är bäst att inte deppa ihop för en missad skoldag!

Jag har ju varit där varje dag denna veckan. Till och med Tisdagen. *wow*
(Hihi, jag klarade mig även fast Anna ringde och väckte mig :-D)

Hihi, nu till det roliga....


Jag är på ett fruktansvärt glatt humör!
Först börjar jag gråta av en text (Jaja, det var ju hemskt sorgligt... :-/) sedan börjar jag skratta när jag läser... Ja, det var nästan ett problem. För när jag sett på Tv var jag plötlsigt glad igen.


Jag gissar på att jag blev full på min coca cola, oh, jag blev fuull på min coca cooola! (8)

(Vill ni höra en sak som inte hör till detta? Jag råkade skriva "Jag grisar på att..." xD)

Så efter att klunkat i mig mer än halva lilla colan (0,5 L) så har jag då kastat korken i taket och sprungit och hämtat den, krälat efter korken på golvet och legat och slappat, genom att kolla på bloggar.

Jag ska spana på några bloggar nu, lite i hemlighet (fast jag och mian kommentarer kommer man liksom inte undan *s*) och antagligen länka dom på hemsidan. =)

Samtidigt funderar jag på att lämna bloggagratis, när jag ändå ska göra om i bloggen. Det vore liksom kul med en annan hemsida att ha bloggen på... Men vi får se.

Som jag sa till Isabella/e igår, jag ska väl även pröva mig på att skapa en ny hemsida på freewebs. Den gamla var det jusådär 2-3 år sedan man grejjsade med...

Checka in den, btw. Det var någonting jag var dödsstolt över att jag klarade, men man var ju yngre på den tiden... *lite svårt att hålla tårarna borta av skrattet*
Länk: Min nanne sida

Alla Nanne fan utom min familj där har jag idag brutit kontakt med. Och jag ångrar det inte ett jävla skit.


Nåja, njut av bilden ni får, underbara människor!
Nu ska jag väl chilla lite.


Take care.

//Wizy

Av Louise - 23 oktober 2008 10:41

Jag sitter på en hemsida, med sjukt dåligt rykte.

Och jag börjar förstå varför. För när ena saken slutas med, börjar nästa.


I deras forum, sitter det en tjej/kille som är 8 år. Jo, i början kunde det vart en liten åtta åring som inte förstog någonting. Men hon skapade ett eget ord, vägrade säga vad det betydde och i denna tråd spammade hon ut sitt ord. Men det jobbigaste var, personen spammade ett ord som inte fanns i varenda tråd timme efter timme i forumet.

Jaha, och då fick hon ju naturligtvis folk på sig. Sedan börjar hon igen, igen och igen denna person (som jag inte kallar unge).

Men går det inte upp för er andra, att ni matar trollen med era ilskna svar? ATt det verkligen sitter en 15 åring utan liv framför skärmen och leker åtta år? Är det SÅ svårt att förstå?

Sedan skapas det då en tråd att nu ska vi sluta mobba denna 'åttaåring' hon är ju 'åtta' och vet inte rätt eller fel.

Också skitsnack, man skriver inte ett ord och spammar runt och kan skylla på att man är åtta. Oavsett om tjejen är det eller inte, är hon mogen nog at förstå att man inte skriver hur som helst.

Och då är vi några personer som skriver att "Ne vi gillar henne iallafall inte" (Jag förstår er, faktiskt), då får man genast svaret "Vad har hon gjort er då?"
Mitt svar; Hon har spammat ord som inte finns i forumet i varenda tråd. Skapar nya osv, överdriver med både frågetecken & utropstecken.

Svaret fick mig nästan irreterad. "Dina argument håller inte" VA?! Ska vi sitta och spamma sönder forumen då alltså?


Och tror ni det sitte rnågon moderator på forumet och kikar över? Never. VI medlemmar måste själva anmäla.

Och ibland hittar dom inte ens tråden man anmält. Gah. Man kan ju undra om dom gör det med flit ibland alltså... Om jag kan söka på precis samma namn jag ger er kan ju ni med det, om ni är smarta nog att kopiera dvs.

Men dom blockerar folk från forumet, Jodå. En tjej satt och... er... ja, retade sig på henne och sa lite saker, HON BLEV SPÄRRAD MEN INTE PERSONEN SOM BÖRJAR OCH SPAMMAR SÖNDER TRÅDARNA!


Skärp er, sitter en åttaåring och säger att Elvis Presley ska släppa skiva, åker rullstol på turnering.

Fattar bara inte alla att det är ett skämt? >.< Är väl jävligt självklart?


Jag hänger inte ut någon, inte hemsidan, och inte medlemmarna. Men tänk om, allihopa. Hon kommer knappast sluta så länge ni fortsätter med ämnet.

Uh, jag vet inte om jag blir tröttast på er eller henne...

Av Louise - 23 oktober 2008 10:38

Jimi Libra :)

Av Louise - 23 oktober 2008 10:12

Godmorgon. :p

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards