Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Louise - 19 oktober 2008 23:30

Jaha :)
Snart ska jag krypa ner i sängen.


Imorgon har jag svenska/engelska (två tim') i skolan i min klass jag går i nu med speciall anpassad studiegång, och sedan har jag även två timmar med halvklassen, hälsorummet. Vad man gör där vet jag dock inte riktigt... :p


Så sammanlagt fyra timmar, längre än vad jag brukar.

Wish me good luck.

(Får även strunta i dom första 2 timmarna och bara gå på hälsorummet)...


Nej, nu ska jag krypa ner i sängen, glo tv och sedan sova.

Godnatt allihopa!

/Wizy

Av Louise - 19 oktober 2008 23:07

Hej allihopa :)


Okej, nu behöver jag er hjälp allesammans!

Det börjar bli lite mycket att ha marsvinen i mitt ru, så nu har jag börjat fundera på lite olika alternativ.

Ev måste man även tänka på att det ska bli stora hagar på stället osv.


Därför behöver jag ett plats, helst inte nära min säng/dator osv, som jag kan ha golvbur, och stora golvhagar...

 (Allt om mamma tillåter då, ofc, men detta är mina tankar).


- Antingen ta skrubben och göra glasvägg.
Fördel: Dom får ett eget rum och det blir mindre spån i mitt rum.
NAckdel: Inget fönster, isf kommer alltså glasdörren + lampa vara det 'enda'.


- Dela upp rummet med någon vägg/något vägg liknande

Fördel: Är i mitt rum fortfarande,

Nackdel: Blir rätt mycket plats och dyrt(?)


- Ha marsvinen kvar där dom är men utbyta spån mot fleece.

Fördel: Det blir inte lika mycet spån överallt & luften blir bättre(?)

Nackdel: Mycket att tvätta...


VILKET HADE NI GJORT?!

Av Louise - 19 oktober 2008 23:03

Hej allihopa.

Är lite på skrivhumör, som nog märks. Hehe. Talade med min storasyster Thessan (som alltid) i telefon idag.

Vi kom in på att hon kunde skaffa ett stooort hus på landet så kunde vi ha grillparty. :) Haha!


Och sedan skulle jag ha stooooor rovdjurssäker marsvinshage

(naturligtvis) på tomten där marsvinen skulle bo dygnet runt om sommrarna ;).

Det hade ju vart någonting åtminstone.


MEn vem var det som byggde en sådan hage?
Vet att någon (marsvinsuppfödare tror jag dessutom) byggde det i sommras/förra sommaren och låter grisarna vara där dygnet runt. Hm, förslag på vem det är? Mestadels nyfiken.


/Wizy

Av Louise - 19 oktober 2008 22:42

Hej allihopa :)

Då är det dags för mig att peta in lite bilder igen. Har även filmat marsvinen, men lägger inte ut filmerna.


Hage till marsvinen;

Överdel till en stor (Minns inte måtten) bur, "kopplad" med staketet i färgglada färger. MIn är en liten hamsterhage, men då den är kopplad till överdelen blir det ändå hyfsat stort för att dom ska kunna springa av sig och leka.

Men jag kommer snart köpa 1-2 sådana hagar till och bygga ihop till en jätte stor, som kommer ta massor med plats. MEn det är dom ju värda =).


Vad jag har i buren:
Först ett lager tidningspapper, UTAN häftstiften(!). Över det ska dom u då ha leksaker, då detta ska vara lekhagen. :)

Hagen = Det färglada staketet

Överdelen / Buröverdelen.
(BÅDA ÄR IHOPSATTA!)

I hagen har dom:

* En fotbalja med ett rätt tjockt lager spån i och även en fleecefilt över. (Mycket uppskattat).

* En bro - Som jag använder som hus i detta fall.

* En vattenskål - Ska stå så den inte är i vägen, och inte kan komma hö i.

* En toarulle

* En matskål


I överdelen:
* En matskål

* Hö

* En toarulle

* Tre stycken stenar

* Grenar.


Tillsammans blir detta mycket populärt, iallafall hos mina marsvin. :)

Kom dock ihåg att jag ska fixa större hage till dom.


/Wizy

Av Louise - 19 oktober 2008 18:45

Tog en liten fotorunda. ;)



/Wizy

Av Louise - 19 oktober 2008 14:59

OKey, jag utmanar er alla som läser detta att vara. Antingen i kommentar rutan eller på era bloggar!

Annars får ni stå ut med min vrede. *ondskefullt leende*

Test skrivet av mig, Wizy, eftersom jag hade tråkigt. ^^


- Vanliga frågor -

1. Namn?
Svar:

2. Ålder?
Svar:

3. Hund eller katt?
Svar:

4. Bloggagratis eller Blogg.se?
Svar:

5. Har du haft en blogg på Blogspot?
Svar:
6. Om du hade en blogg där, funkade det bra? (Lämna blankt om du inte haft)

Svar:
7. Är du under 15 år?

Svar:
8. Visste du att det kostar att ha mer än 100 bilder på bloggagratis?
Svar:
9. Hur känner du mig? (Bloggen, msn, IRL osv)

Svar:
10. Vilket är snyggast "Look deep into my eyes and repeat after me..I*M HOT!" eller "Heaven dosn't want me and hell is afraid. I might take over!" ?
Svar:
11. Döskallar är...?
Svar:

12. Har du bloggat i över ett år? (Om du inte bloggar, lämna blankt!)

Svar:
13. Coca cola eller fanta?
Svar:
14. Desperate Housewives eller One Tree Hill?

Svar:
15. Kanin eller marsvin?
Svar:

16. LouiSe eller LouiZe? (Finast stavning?)
Svar:
17. Dinosaurier eller drakar?

Svar:
18. Hundar eller katter?
Svar:
19. Äkta eller falsk päls eller ingenting av det?
Svar:
20. Liserberg eller Gröna Lund?

Svar:
21. Bloggar eller vanliga hemsidor?
Svar:
22. Har du någon blogg själv?
Svar:
23. Digital eller system kamera?
Svar:
24. Vilken 'dikt' är ärligast enligt dig, (1) "Systrar är olika blommor från samma trädgård" eller (2) "Män är som chockadbitar - Väntar man för länge blir dom torra och grå."
Svar:
25. Vilket skulle du kunna sätta på ditt kylskåp (1)"Jag behöver inte din attityd, jag har en egen", eller (2)"Vänner är som blommor de lyser upp din dag?"
Svar:
26. Tomtenissar eller Jultomten?
Svar:
27.  Hundras! Schäfer eller pudel?
Svar:
28. Kattras! Helig Birma eller Norsk Skogskatt?

Svar:

29. Marsvinsras! Nonself (Slät, korthårigt och flerfärgat marsvin) eller Self (korthårig, slät och enfärgad)?
Svar:

30. Hästras! FJording eller Svenskt Halvblod?
Svar:
31. Djurvän eller djurplågare?
Svar:
32. Bilddagboken eller bild blogg?

Svar:
33. Barn eller barnbarn?

Svar:

34. NiKlas eller NiClas? (Snyggast stavning)
Svar:
35. Stora eller små jukgranar?
Svar:
36. Höst eller vinter?
Svar:
37. Vår eller sommar?
Svar:
38. Skottland eller England?
Svar:
39. Sverige eller Ryssland?
Svar:
40. Jobb eller skola?
Svar:
41. Vad jobbar du som? (Om du lpuggar, lämna blankt).

Svar:
42. Har du några barn?
Svar:
43. Isåfall, hur många barn?
Svar:
44. Har du några barnbarn?
Svar:

45. Isåfall, hur många barnbarn?
Svar:
46. Är du singel?
Svar:
47. Har du några djur?
Svar:
48. MMellan eller högstadiet?
Svar:
49. Grundskola eller gymnasium?
Svar:
50. Skola eller jobb?

Okey, det var alla frågor :)

Mina svar:

- Vanliga frågor -  

1. Namn?

Svar: "Wizy"

2. Ålder?

Svar: 13 år.

3. Hund eller katt?

Svar: Hund!

4. Bloggagratis eller Blogg.se?

Svar: Bloggagratis :)

5. Har du haft en blogg på Blogspot?

Svar: Ja.

6. Om du hade en blogg där, funkade det bra? (Lämna blankt om du inte haft)

Svar: Enormt dåligt.

7. Är du under 15 år?

Svar: Yes.

8. Visste du att det kostar att ha mer än 100 bilder på bloggagratis?

Svar: Ja.

9. Hur känner du mig? (Bloggen, msn, IRL osv)

Svar:

10. Vilket är snyggast "Look deep into my eyes and repeat after me..I*M HOT!" eller "Heaven dosn't want me and hell is afraid. I might take over!" ?

Svar: Den sista ;).

11. Döskallar är...?

Svar: Snyggt, i viss grad.

12. Har du bloggat i över ett år? (Om du inte bloggar, lämna blankt!)

Svar: Nej.

13. Coca cola eller fanta?

Svar: COCA COLA!

14. Desperate Housewives eller One Tree Hill?

Svar: Desperate Housewives ofc :)

15. Kanin eller marsvin?

Svar: Marsvin.

16. LouiSe eller LouiZe? (Finast stavning?)

Svar: Med Z.

17. Dinosaurier eller drakar?

Svar: Dinosaurier ;P

18. Hundar eller katter?

Svar: Voffs :) (hundar).

19. Äkta eller falsk päls eller ingenting av det?

Svar:INGET!

20. Liseberg eller Gröna Lund?

Svar: Inget igentligen. Men Liseberg då ^^

21. Bloggar eller vanliga hemsidor?

Svar: Bloggar.

22. Har du någon blogg själv?

Svar:Ja.

23. Digital eller system kamera?

Svar: Digital.

24. Vilken 'dikt' är ärligast enligt dig, (1) "Systrar är olika blommor från samma trädgård" eller (2) "Män är som chockadbitar - Väntar man för länge blir dom torra och grå."

Svar: 1:an.

25. Vilket skulle du kunna sätta på ditt kylskåp (1)"Jag behöver inte din attityd, jag har en egen", eller (2)"Vänner är som blommor de lyser upp din dag?"

Svar: 2an.

26. Tomtenissar eller Jultomten?

Svar: Nissarna!

27.  Hundras! Schäfer eller pudel?

Svar: Schäfer.

28. Kattras! Helig Birma eller Norsk Skogkatt?

Svar: Skogkatt.

29. Marsvinsras! Nonself (Slät, korthårigt och flerfärgat marsvin) eller Self (korthårig, slät och enfärgad)?

Svar: Nonself, även fast jag har båda raserna.

30. Hästras! FJording eller Svenskt Halvblod?

Svar: Halvblod.

31. Djurvän eller djurplågare?

Svar: Djurvän..

32. Bilddagboken eller bild blogg?

Svar: Bild blogg ;)

33. Barn eller barnbarn?

Svar: Inget utav det, men helst barnbarn isf - Då kan ungarna ta dom  efter en stund.

34. NiKlas eller NiClas? (Snyggast stavning)

Svar: NiKlas.

35. Stora eller små jukgranar?

Svar: Stora biga ;)

36. Höst eller vinter?

Svar: Vinter med massa snö :)

37. Vår eller sommar?

Svar: Sommar.

38. Skottland eller England?

Svar: Skottland.

39. Sverige eller Ryssland?

Svar: Sverige.

40. Jobb eller skola?

Svar: Skola.

41. Vad jobbar du som? (Om du lpuggar, lämna blankt).

Svar:

42. Har du några barn?

Svar: Nej

43. Isåfall, hur många barn?

Svar:

44. Har du några barnbarn?

Svar:  Nej

45. Isåfall, hur många barnbarn?

Svar:

46. Är du singel?

Svar: Ja.

47. Har du några djur?

Svar:

48. Mellan eller högstadiet?

Svar: Högstadiet.

49. Grundskola eller gymnasium?

Svar: Grundskolan =P Mindre slit (utan 8an då...), haha!

50. Skola eller jobb?

Svar: Skoola x) Men roligt jobb med bra betalt kan jag med tänka mig ;P

Av Louise - 19 oktober 2008 14:56

Det kanske finns folk som inte vad blondin igentligen betyder. Men det kan jag förklara. Det är en kvinna men oftas blont hår, anses oftas vara korkad och klarar sig enbart på sitt utseende.

Men varför blir det flesta blonda kvinnorna kallade för blondiner så fort dom gör något/säger något fel/konstig? Medan en brunett skulle klara sig hur lätt som helst?

Är det bara för att blondin är ett sånt in präglat ord, så man drar alla blonda människor över en kant?

Detta kan ju diskuteras väldigt mycket om så jag slutar nu att skriva men glöm inte att kolla att du har rätt färg på ditt hår ; )



1. Hur länge varade det 100-åriga kriget?

a) 116 år

b) 99 år

c) 100 år

d) 150 år


2. I vilket land uppfann man "Panamahytten"?

a) Brasilien

b) Chile

c) Panama

d) Equador



3. I vilken månad avslutade ryssarna oktoberrevolutionen?

a) Januari

b) September

c) Oktober

d) November




4. Vad var Kung Georg IVs riktiga namn?

a) Albert

b) Georg

c) Emanuel

d) Jona


5. Vilket djur har givit namnet till Kanarieöarna?

a) Kanariefågeln

b) Kängurun

c) Råttan

d) Hunden


Om du tyckte dina svar var bra, scrolla ner så kommer de riktiga svaren:

1. Det 100-åriga kriget varade i 116 år - från 1137 till 1253.

2. "Panamahytten" uppfanns i Equador.

3. Oktober revolutionen avslutades den 7 november.

4. Kung GeorgIVs riktiga namn var Albert. Kungen ändrade sitt namn 1936.

5. Kanarieöarna är uppkallade efter en storväxt hundras som funnits på öarna.

Av Louise - 19 oktober 2008 14:25

Hej allihopa :)
Jag har börjat skriva en novell.
Någonting jag gjort flera gånger, vad är skillnaden?

Jo, här lägger jag ut bloggen på två hemsidor.

Ena är en skrivsida, den andra ger jag inte ut då jag kör med annat nick där.

Skrivsidan är INTE den jag var medarbetare på. 

Saken hör till att jag fått mycket bra kritik för denna novell. :)

Så jag funderar, om folk skulle vilja läsa den här också?
På båda hemsidorna läggs novellen ut två gånger i veckan, ibland kommer den ut tre och jag är på första kapitlet. Andra kommer dock om någon timme eller två.

 En del = ett kapitel brukar jag säga ;).


Det kommer handla om en flicka, Sandra, som är 13 år och börjar svälta sig själv. Denna novell är helt påhittad av mig och kopiering osv kommer jag naturligtvis inte tillåta.

Men allting går inte enkelt i Sandras liv. I skolan är hon mobbad och hemma är föräldrarna (fyra syskon, en mor och en styvfar) överbeskyddande.


Men vill ni att jag ska skriva ut denna på bloggen eller ska jag låta bli?


Fått runt 17 kommentarer att den är bra på andra sidor, men vill veta om ni är intresserade. Annars lägger jag inte ut den, ;)


/Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards