Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

Hrm. Blondin test..

Av Louise - 19 oktober 2008 14:56

Det kanske finns folk som inte vad blondin igentligen betyder. Men det kan jag förklara. Det är en kvinna men oftas blont hår, anses oftas vara korkad och klarar sig enbart på sitt utseende.

Men varför blir det flesta blonda kvinnorna kallade för blondiner så fort dom gör något/säger något fel/konstig? Medan en brunett skulle klara sig hur lätt som helst?

Är det bara för att blondin är ett sånt in präglat ord, så man drar alla blonda människor över en kant?

Detta kan ju diskuteras väldigt mycket om så jag slutar nu att skriva men glöm inte att kolla att du har rätt färg på ditt hår ; )



1. Hur länge varade det 100-åriga kriget?

a) 116 år

b) 99 år

c) 100 år

d) 150 år


2. I vilket land uppfann man "Panamahytten"?

a) Brasilien

b) Chile

c) Panama

d) Equador



3. I vilken månad avslutade ryssarna oktoberrevolutionen?

a) Januari

b) September

c) Oktober

d) November




4. Vad var Kung Georg IVs riktiga namn?

a) Albert

b) Georg

c) Emanuel

d) Jona


5. Vilket djur har givit namnet till Kanarieöarna?

a) Kanariefågeln

b) Kängurun

c) Råttan

d) Hunden


Om du tyckte dina svar var bra, scrolla ner så kommer de riktiga svaren:

1. Det 100-åriga kriget varade i 116 år - från 1137 till 1253.

2. "Panamahytten" uppfanns i Equador.

3. Oktober revolutionen avslutades den 7 november.

4. Kung GeorgIVs riktiga namn var Albert. Kungen ändrade sitt namn 1936.

5. Kanarieöarna är uppkallade efter en storväxt hundras som funnits på öarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 7 januari 2009 22:45

finns nu på www.wizy.bloggsida.se/

Av Louise - 18 december 2008 20:18

Nu stänger jag bloggen.   Seriöst. Vill ni ha tag på mig IRL så får ni ta och smsa, eller så får ni skriva på msn. Och den som ger ut min msn till någon kan räkna med att den är spärrad och borttagen DIREKT. Meningen med en blogg är att man ska kunna...

Av Louise - 18 december 2008 00:37

Kan ni bara hålla tyst och fara någon annan jäkla stans eller? Har inte gjort er ett skit, varför fortsätta med att snacka en massa skit! -.- Fett irreterad.   Nu har jag blivit kallad för 'hynda' också. Fan vad arg jag blev när jag läste det...

Av Louise - 17 december 2008 19:15

DETTA HANDLAR OM ETT ROLLSPEL. INGENTING SOM HÄNDER I VERKLIGHETEN MED ANDRA ORD!    Gah. Jag avskyr verkligen när folk ska styra en. Som nu för en stund sedan fick jag ett inlägg av en tjej på en hemsida där det stod att en karaktär jag utmanade i e...

Av Louise - 17 december 2008 16:40

Hej allihopa =)   HUr mår ni då?Själv mår jag riktigt bra.   Nu har jag läst ut tidningen, stod inte så jätte mycket vettiga saker där idag. Men det ska bli nytt jordskalv. Kände ni av jordskalvet? Det gjorde inte vi. :) Tur det, vill nog iinte vara ...

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards