Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Louise - 29 maj 2008 20:22

Nu har jag haft Maggie & Våfflan i 2 år. Minns den dagen i djuraffären, där jag kollade djuren(som jag alltid gör) - där satt Våfflan, så liten & pluttig. Helt ensam i en bur. Eftersom Nilla (min kompis/klasskompis )redan då hade sina 2 grisar reagerade både jag och Thessan på varför hon sat själv. I buren under satt 2 hanar och mumsade, men dom var väl något år tror jag. Och långhåriga - Nej, det var inget för mig! ;) Iaf. så fick jag höra att Våfflans kompis var på väg, och att det bara var tillfälligt hon satt själv. :P Den dagen hade Thessan förälskat sig i lilla Våfflan - även jag. Så det gick några veckor (dagar?) innan jag & Zonia (Annan kompis) stack dit, då hade inte Maggie kommit - hon skulle komma på kvällen nästa dag. Men då bestämde jag mig verkligen för att jag skulle ha Våfflan! När jag sedan såg en svart liten söt tjej (Maggie) blev jag även förälskad i henne. :)

Fick alltid nej av mamma dock. "Vi har ju Thessans katt nu tills i sommar..." Jaha? jag ska bo hemma i 6 år & den i 2 månader! ;P Men så ringde pappa 29 Maj 2006 och bad mig komma ner. Haha, minns det rätt väl. Jag, mamma, syrran & syrrans kille satt & käkade pizza den dagen. Så bar det åt, jag tänkte väl inte så mycket på vart vi skulle (pappa sa inget heller xD) förren vi var vid djuraffärn, då fick jag välja mellan hanarna & honorna, men innan jag hälsade på hanarna bestämde jag mig för flickorna. något jag absolut inte ångrar!

Med åren hann vi väl med det mesta. bla. att Våfflan bytte ras & färg *asg*, hon som var "hel creme" bytte till att få några vita hårstrån i pannan, en vit liten prick, döm min förvåning när jag hade en Nonself och en self, och färgen var t.o.m fel. :P detta sågs INTE som bebis, utan kom senare vid lite äldre ålder. Och mycket mer sånt. ;) Än idag är Våfflan Thessans stora favorit av grisarna =).

Sedan kan jag påpeka att Våfflan är Buff/White och inte creme ;). haha. Maggie är hel svart ännu iallafall. ;p

Mina darlingar! <3 (två av dom xD)
//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards