Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Louise - 24 maj 2008 17:17

hej. :)

jaha, nu har jag fått svaren. dalmatiner honan har fött kullen... två dog (3?) och 2 väldigt svaga. blir alltså ingen dalmis för min del. börjar tappa hoppet nu... jag fick dock nummret till en annan uppfödare, väldigt kunnig på just dalmatiner, som hade en dalmatiner hona tillsalu, strax utanför sthlm. men eftersom hon inte har en hemsida, känns det dumt om jag inte får se honan innan, och åka ända till sthlm för det... njääääe... =/

så nu funderar jag på att köpa en hane. jag vill ju gärna ha en dalmatinerkull, men om jag köper en hane så kan jag ju para hnom medn ågon uppfödares hona och para honom med, och sedan ta en dalmis hona (om det blir någon) och para med :P.  fast fy, vad jobbigt det blir...
Köpa hane, sedan låna han till parningen hos uppfödaren i en månad(?) och under tiden kommer hans burkompis vara ensam, dvs jag skulle behöva 3 hanar, man kanske kan låna 2 hanar från någon uppfödare bara tillfälligt tills hanen åker på parning? :p
Efter parningen ska självklart hanen kastreras och sättas in till honorna! *l*

men ja. vi får se hur det blir. jag vill ha en dalmis iallafall. sedan får jag väl kastrera en kille, om det inte blir någon hona.

//Wizy

Presentation

Omröstning

Ni under 18, betalar mamma eller pappa?
 Mamma
 Pappa
 Ingen utav dom
 Båda

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards